Проєкт постанови ДРС щодо оптимізації функцій у сфері нагляду (контролю)

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Оптимізація функцій органів влади в частині державних перевірок, нагляду (контролю) у рамках реалізації Плану Відновлення.
Чи застосовувати п. 19 Особливостей для зміни істотних умов

Урядом країни взято курс на реалізацію Плану Відновлення України, який зокрема містить заходи щодо модернізації функцій держави.

Тож команда ДРС працює над оптимізацією функцій у сфері нагляду (контролю), розробивши проєкт постанови, яким передбачається:

  1. Скасування для контролюючих органів на період дії воєнного стану затвердження Плану перевірок на наступний рік та внесення відповідної інформації до Інспекційного порталу.
  2. Запровадження:
  • державного моніторингу позапланових заходів, які проводяться органами державного нагляду (контролю);
  • можливості реагування ДРС на порушення органами державного нагляду (контролю) умов проведення позапланових заходів.

     3. Встановлення відповідальності керівників контролюючих органів за невиконання вимог постанови, що полягає у:

  • проведенні перевірок, які підпадають під дію мораторію;
  • систематичному несвоєчасному поданні звітів (2 і більше разів);
  • неподанні звітів;
  • зазначенні у звітах недостовірної інформації чи поданні інформації в неповному обсязі.

До ДРС регулярно надходять запити від органів контролю щодо планування перевірок бізнесу на 2023 рік, оскільки щороку ними визначається перелік підприємців, які підлягають плановим перевіркам, та вноситься відповідна інформація до Порталу.

Важливо, що до процесу проведення перевірок залучено понад 900 контролюючих органів та більше 10 тисяч суб’єктів (ЦОВВ, їх територіальні органи та ОМС), які наповнюють Портал інформацією.

Враховуючи той факт, що постановою КМУ від 13.03.2022 №303 заборонено проводити планові перевірки, пропонується скасувати необхідність затвердження планів таких перевірок та внесення інформації до Порталу.

Зазначене в свою чергу дозволить оптимізувати функції і завдання, зекономить бюджетні кошти та робочий час працівників органів влади.

Більше того, існують факти порушень з боку контролюючих органів при проведенні перевірок бізнесу з підстав, не передбачених постановою.

Саме тому ДРС, як фільтр, за результатами моніторингу прийматиме рішення про необхідність перевірки контролюючого органу на відповідність дотримання вимог постанови та забезпечить персональну відповідальність посадових осіб.

Джерело: офіційний сайт ДРС

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29869

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8810

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
269

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19008

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді