Використання коштів медгалуззю, що надійшли в рамках ініціативи United24

В Україні розпочалася всесвітня кампанія зі збору коштів у рамках ініціативи United24, ресурси будуть розподілятися за трьома напрямами допомоги: оборона та розмінування, гуманітарна та медична допомога та відбудова України.

Україна розпочала всесвітню кампанію зі збору коштів у рамках ініціативи United24. Ці ресурси будуть розподілятися за трьома напрямами допомоги:

  • оборона та розмінування;
  • гуманітарна та медична допомога;
  • відбудова України.

Як розподілятимуться кошти за напрямом гуманітарна та медична допомога

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2022 року № 491 затверджено Порядок використання коштів, що надійшли на рахунок, відкритий у Нацбанку, для задоволення потреб охорони здоров’я в рамках ініціативи United24.

На що спрямовуватимуться кошти

Кошти, що надійшли на рахунок, спрямовуватимуться на:

  1. закупівлю медичного забезпечення: лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), витратних матеріалів, медичних виробів (зокрема дороговартісного медичного обладнання) та допоміжних засобів до них, медичних меблів, спеціалізованих санітарних транспортних засобів, мобільних госпіталів, інших необхідних товарів для задоволення потреб охорони здоров’я;
  2. відновлення роботи державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що постраждали внаслідок бойових дій, зокрема:
  • технічне забезпечення (у тому числі забезпечення комп’ютерною технікою, периферійною технікою, серверним обладнанням, доступом до хмарних сховищ, доступом до Інтернету, ліцензіями на програмне забезпечення (зокрема спеціалізоване), токенами тощо);
  • виконання будівельних та пусконалагоджувальних робіт, повʼязаних з монтажем та введенням в експлуатацію медичного обладнання та систем киснезабезпечення (зокрема закупівля будівельних матеріалів, інженерного обладнання тощо).

Також у рамках цих закупівель кошти можуть використовуватись для:

  • оплати банківських послуг (закупівлю коштів в іноземній валюті тощо);
  • закупівлі послуг, пов’язаних з постачанням медичного забезпечення, інших товарів, а саме: транспортно-експедиційних послуг та послуг із супроводження на всій території України уповноваженими МОЗ підприємствами та/або іншими суб’єктами господарювання технічного огляду, експертизи, перевірки технічного стану, випробувань.

Першочерговим пріоритетом є:

  1. медичне забезпечення для регіонів, де ведуться бойові дії, та закладів охорони здоров’я, що залучені до надання медичної допомоги постраждалим та пораненим внаслідок бойових дій;
  2. відновлення роботи державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що постраждали внаслідок бойових дій.

Хто може використовувати кошти

Одержувачами коштів є:

  1. Військові адміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад, державні та комунальні заклади охорони здоров’я – на відновлення роботи державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що постраждали внаслідок бойових дій;
  2. Державне підприємство «Медичні закупівлі України» – на закупівлю медичного забезпечення відповідно до потреб, зібраних від закладів охорони здоров’я згідно з номенклатурою, визначеною МОЗ.

Хто ухвалює рішення щодо розподілу коштів

Розподіл коштів здійснюється Комісією з питань розподілу коштів для задоволення потреб охорони здоров’я, утвореною МОЗ.

До складу комісії входять представники Офісу Президента України, Верховної Ради України, МОЗ, Мінцифри, НСЗУ, НАЗК, Всесвітньої організації охорони здоров’я, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

Куди можна подавати пропозиції

Пропозиції, що подаються одержувачами коштів за формою, визначеною МОЗ, повинні містити інформацію, зокрема, про реквізити відповідного рахунка одержувача коштів, напрями і суми використання коштів.

  1. Військові адміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад, державні та комунальні заклади охорони здоров’я можуть подавати МОЗ пропозиції щодо фінансування відновлення роботи державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що постраждали внаслідок бойових дій, зокрема:
  • на технічне забезпечення (у тому числі забезпечення комп’ютерною технікою, периферійною технікою, серверним обладнанням, доступом до хмарних сховищ, доступом до Інтернету, ліцензіями на програмне забезпечення (зокрема спеціалізоване), токенами тощо);
  • на виконання будівельних та пусконалагоджувальних робіт, повʼязаних з монтажем та введенням в експлуатацію медичного обладнання та систем киснезабезпечення (зокрема закупівля будівельних матеріалів, інженерного обладнання тощо).

2. Заклади охорони здоров’я можуть подавати державному підприємству «Медичні закупівлі України» пропозиції щодо закупівлі медичного забезпечення, зокрема лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), витратних матеріалів, медичних виробів (зокрема дороговартісного медичного обладнання) та допоміжних засобів до них, медичних меблів, спеціалізованих санітарних транспортних засобів, мобільних госпіталів, інших необхідних товарів для задоволення потреб охорони здоров’я.

Такі пропозиції подаються відповідно до номенклатури, визначеної МОЗ.

Пропозиції одержувачів коштів подаються в електронній формі на адресу електронної пошти: [email protected] та розглядаються в порядку черговості.

За результатами розгляду пропозицій Комісія у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня їх отримання, інформує в офіційному порядку одержувача коштів, що подав пропозицію, про прийняте рішення.

Як відбувається перерахування коштів та процес звітування

МОЗ на підставі прийнятого Комісією рішення щодо розподілу коштів перераховує кошти з поточного рахунка МОЗ, відкритого в Нацбанку, на рахунки одержувачів коштів.

У разі коли одержувач коштів є бюджетною установою, кошти в національній валюті перераховуються МОЗ на рахунки, відкриті в органах Казначейства за кодом бюджетної класифікації 25020200 «Надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб», для використання в установленому порядку.

Одержувачі коштів мають організувати роботу із задоволення потреб охорони здоров’я за рахунок коштів та інформують не рідше ніж раз на 3 дні МОЗ про використання коштів та задоволення потреб охорони здоров’я.

Керівники одержувачів коштів здійснюють контроль та несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих пропозицій.

У разі виникнення залишку коштів одержувач коштів протягом 5 днів повертає їх на поточний рахунок МОЗ.

Що важливо врахувати в процесах закупівель

Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», після припинення або скасування воєнного стану – у порядку, установленому законодавством для проведення таких процедур.

Введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів та допоміжних засобів до них, медичних меблів, систем медичних виробів, мобільних госпіталів у межах здійснення заходів щодо задоволення потреб охорони здоров’я, стосовно яких не виконані вимоги пунктів 15 – 19 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753, пунктів 10 – 13 Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 754, дозволяється за умови визнання призначеним органом з оцінки відповідності результатів оцінки відповідності, проведеної іноземними акредитованими органами з оцінки відповідності, відповідно до вимог частин першої та третьої статті 45 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».

На період здійснення заходів, спрямованих на задоволення потреб охорони здоров’я, на одержувачів коштів не поширюються встановлені законодавством вимоги щодо отримання, використання, обліку та звітності благодійної допомоги від юридичних та фізичних осіб – резидентів і нерезидентів.

Якими нормативно-правовими актами регулюються вказані процеси:

  • постанова Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 року № 472 «Деякі питання використання коштів, що надходять на офіційні рахунки для пожертв на підтримку України»;
  • постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2022 року № 491 «Деякі питання використання коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я»;
  • постанова Кабінету Міністрів України від 03 травня 2022 року № 516 «Питання Єдиного державного вебпорталу для збору пожертв на підтримку України «United24»;
  • наказ Міністерства охорони здоров’я України від 03 травня 2022 року № 729 «Про деякі питання розподілу коштів з рахунка для задоволення потреб охорони здоров’я»;
  • наказ Міністерства охорони здоров’я України від 03 травня 2022 року № 730 «Про затвердження Форми пропозицій, що подаються одержувачами коштів для задоволення потреб охорони здоров’я».

Джерело: офіційний сайт МОЗ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Як укладати додаткову угоду на збільшення ціни електроенергії

Укладати додаткові угоди, якщо збільшилася ціна на ринку електроенергії слід з дотриманням певних правил. Інакше є ризик пійматися на гачок недоброчесного постачальника, який закидає вас допками та довідками про зміну ціни на ринку
3780

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
231

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2482

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
119

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді