Закупівлі COVID-19: як не проґавити законодавчих змін

У нашому законі додалося свіжих змін. Цього разу – антиковідних. Урахувати їх мають ті замовники, які за останній рік звикли закуповувати поза Законом товари, роботи і послуги, необхідні для запобігання та боротьби з COVID-19. У більшості випадків замовникам доведеться перейти на спрощені закупівлі.

Закупівлі COVID-19: як не проґавити законодавчих змін

На період дії карантину позатендерними законодавець залишає лише закупівлі:

  • лікарських засобів, вакцини, медичних, імунобіологічних препаратів, витратних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19;
  • медичних виробів для вакцинації від COVID-19;
  • медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19;
  • систем постачання медичних газів, необхідних для заходів з боротьби коронавірусною хворобою (COVID-19).

Такі нововведення у закупівельному законі запрацювали із 24 липня, коли набрав чинності Закон «Про внесення зміни до розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель» від.01.07.2021 № 1599-ІХ.

Закупівлі для протидії COVID-19: алгоритми для замовників

Відтак лікарні та МОЗ зможуть закуповувати такі товари оперативно та витрачати державні кошти на боротьбу з пандемією раціонально. Вони муситимуть лише оприлюднювати в ЕСЗ:

Наразі Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджує постанова КМУ від 20.03.2020 № 225 (далі – Постанова № 225):

  • Порядок проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України;
  • Перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України.

Однак з огляду на внесені зміни до закупівельного Закону перелік товарів, які можна було закупити напряму за «ковідними» закупівлями, істотно скорочується.

Законодавець передбачив, що Перелік таких лікарських засобів та порядок їх закупівлі затверджує КМУ. Тож маємо стежити за змінами в Переліку, аби їх не проґавити і не допустити порушення.

Адже закупівлі інших товарів та послуг, необхідних для боротьби з коронавірусною хворобою (COVID-19), тепер потрібно здійснювати в порядку, який встановлює стаття 14 Закону № 922 для спрощених закупівель.

Статті за темою

Усі статті за темою

Тверда чи динамічна договірна ціна за Настановами

При проведенні тендера замовник повинен визначити вид ціни ще в проекті договору. При цьому він може зазначити, що тверда чи динамічна ціна, вирішиться при переговорах з учасником, якого буде обрано переможцем, на стадії підписання договору
5822

Закупівля програмного забезпечення

Програмне забезпечення це товар чи послуга питання одвічне, адже різні нормативні документи трактують по різному. Що врахувати для закупівлі програмного забезпечення — роз'яснюємо у статті
5046

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
72833

Авторське право на проектну документацію

Оскільки проєктна документація є інтелектуальною власністю її розробника, замовник не може вільно оголошувати відкриті торги на її коригування. Маєте врахувати авторське право на проектну документацію, адже виключне право на внесення змін належить лише автору
130

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді