План заходів з реформування системи шкільного харчування Уряд затвердив 05 серпня 2020 року. На його виконання Мініекономіки прийняло «Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти».
Організація закупівлі харчування в закладах освіти та відпочинку у 2021 році
Попри це, станом на початок 2021 року до Комітету як органу оскарження продовжують надходити скарги на дії замовників під час проведення процедур закупівель у зазначеній сфері.
З масиву цих скарг Комітет вирізнив такі найтиповіші порушення вимог законодавства замовниками:
1. Встановлення дискримінаційних вимог у частині кваліфікаційних критеріїв:
- звуження кола учасників шляхом виключення можливості залучати техніку та обладнання, щодо якого наявні експлуатаційні дозволи та/або реєстрація, на підставі цивільно-правових договорів (оренди, найму тощо), а також встановлення необґрунтованих вимог до обсягу такої техніки та обладнання;
- встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів у кількості більше двох або за конкретний період.
2. При формуванні вимог до технічних та якісних характеристик товару:
- не вказує вимоги виконання, яких передбачено Постановою про затвердження норм харчування та іншими нормативними актами;
- не вказує або вказує недостатньо чітко характеристики/вимоги до предмета закупівлі;
- не вказує перелік документів, які дозволяють встановити дійсні параметри якості та безпечності товару;
- висуває надмірні вимоги до технічних та якісних характеристик товару.
3. Встановлення інших дискримінаційних умов
Замовники вимагають надання документів чи здійснення дій, які за своїм змістом не належать до предмета закупівлі та не впливають на можливість оцінки якості та безпечності товару, вигідності пропозиції учасника і його кваліфікації.
За матеріалами АМКУ
Наталія Заєцьконсультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ Чи знаєте ви, що саме врахувати замовнику, аби мати змогу відхилити переможця, а що в законодавчих правилах може ввести в оману?
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.
Як проводити закупівлі за Національною програмою з інформатизації з 1 жовтня 2024 року на суму до 500 тис. грн? Який новий алгоритм дій замовника для погодження закупівлі? Пояснимо
Замовник вичерпав суму за договором про закупівлю електроенергії, але на залишку залишилися кіловати. Із 1 жовтня замовнику потрібно укласти новий договір, щоб встигнути приєднатися до нового постачальника. Як бути із старим договором після розрахунку за вересень? Чи потрібно укладати додаткову угоду на зменшення обсягу?
Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
Завершальним етапом розробки ПКД є експертиза. Дізнайтеся, в яких випадках вона обов’язкова, а в яких – ні