Закупівлі шкільного харчування: які найтиповіші порушення виділяють

План заходів з реформування системи шкільного харчування Уряд затвердив 05 серпня 2020 року. На його виконання Мініекономіки прийняло «Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти».

Організація закупівлі харчування в закладах освіти та відпочинку у 2021 році

Закупівлі шкільного харчування: які найтиповіші порушення виділяють

Попри це, станом на початок 2021 року до Комітету як органу оскарження продовжують надходити скарги на дії замовників під час проведення процедур закупівель у зазначеній сфері.

З масиву цих скарг Комітет вирізнив такі найтиповіші порушення вимог законодавства замовниками:

1. Встановлення дискримінаційних вимог у частині кваліфікаційних критеріїв:

  • звуження кола учасників шляхом виключення можливості залучати техніку та обладнання, щодо якого наявні експлуатаційні дозволи та/або реєстрація, на підставі цивільно-правових договорів (оренди, найму тощо), а також встановлення необґрунтованих вимог до обсягу такої техніки та обладнання;
  • встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів у кількості більше двох або за конкретний період.

2. При формуванні вимог до технічних та якісних характеристик товару:

  • не вказує вимоги виконання, яких передбачено Постановою про затвердження норм харчування та іншими нормативними актами;
  • не вказує або вказує недостатньо чітко характеристики/вимоги до предмета закупівлі;
  • не вказує перелік документів, які дозволяють встановити дійсні параметри якості та безпечності товару;
  • висуває надмірні вимоги до технічних та якісних характеристик товару.

3. Встановлення інших дискримінаційних умов

Замовники вимагають надання документів чи здійснення дій, які за своїм змістом не належать до предмета закупівлі та не впливають на можливість оцінки якості та безпечності товару, вигідності пропозиції учасника і його кваліфікації.

За матеріалами АМКУ

Закупівлі шкільного харчування: які найтиповіші порушення виділяють
Наталія Заєцьконсультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Чи знаєте ви, що саме врахувати замовнику, аби мати змогу відхилити переможця, а що в законодавчих правилах може ввести в оману?

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля програмного забезпечення

Програмне забезпечення це товар чи послуга питання одвічне, адже різні нормативні документи трактують по різному. Що врахувати для закупівлі програмного забезпечення — роз'яснюємо у статті
4936

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
72654

Авторське право на проектну документацію

Оскільки проєктна документація є інтелектуальною власністю її розробника, замовник не може вільно оголошувати відкриті торги на її коригування. Маєте врахувати авторське право на проектну документацію, адже виключне право на внесення змін належить лише автору
117

Класифікація медичних виробів

Медичні вироби класифікуються за різною метою їх застосування. Пояснимо, що врахувати замовнику у закупівлі медичних виробів
190

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді