В даному випадку корупційним ризиком виступає штучне завищення обсягів закупівлі за змови посадових осіб замовника та потенційного постачальника з метою отримання неправомірної вигоди у тому випадку, коли у проведенні закупівлі відповідного заявленого обсягу немає потреби.
Як запланувати закупівлі у 2021 році, щоб вчасно отримати потрібне

Чинники завищення обсягів закупівлі як корупційного ризику:
- Недоброчесність посадових осіб
- Дискреційні повноваження щодо визначення обсягів закупівлі
- Відсутність систем верифікації необхідних обсягів товарів/ робіт/послуг; систем обліку матеріальних ресурсів замовника
- Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, концентрація повноважень у межах одного структурного підрозділу
Порушення в публічних закупівлях: кого, за що і на скільки оштрафуютьНАЗК рекомендує застосовувати наступні заходи щодо усунення (мінімізації) цього виду корупційного ризику:
- Забезпечення належного обґрунтування необхідних обсягів закупівель замовника при плануванні закупівель шляхом аналізу запасів матеріальних ресурсів та інтенсивності їх використання перед формуванням потреби
- Впровадження відкритої цифрової системи обліку матеріальних ресурсів замовника
- Анкетування керівників структурних підрозділів посадових осіб замовника, інших посадових осіб, які є користувачами товарів, робіт і послуг, для отримання необхідної інформації про потребу
- При закупівлі робіт (послуг) з ремонту, будівництва, реконструкції – контроль за розробкою проектно-кошторисної документації (верифікація заявленого обсягу робіт, перевірка розробленої проектно-кошторисної документації іншими структурними підрозділами замовника)
- Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті замовника.
За матеріалами НАЗК
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі