Завищення обсягів виробництва: як уникнути корупційного ризику

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Корупційним ризиком в даному випадку є штучне завищення обсягів закупівлі за змови посадових осіб замовника та потенційного постачальника з метою отримання неправомірної вигоди у тому випадку, коли у проведенні закупівлі відповідного заявленого обсягу немає потреби.

Строки оприлюднення інформації про закупівлю

Завищення обсягів виробництва: як уникнути корупційного ризику

Можна виокремити наступні його чинники:

  • Недоброчесність посадових осіб
  • Дискреційні повноваження щодо визначення обсягів закупівлі
  • Відсутність систем верифікації необхідних обсягів товарів/ робіт/послуг; систем обліку матеріальних ресурсів замовника
  • Недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель, концентрація повноважень у межах одного структурного підрозділу.

У НАЗК пояснили яким чином можна уникнути або мінімізувати даний корупційний ризик:

  • Забезпечення належного обґрунтування необхідних обсягів закупівель замовника при плануванні закупівель шляхом аналізу запасів матеріальних ресурсів та інтенсивності їх використання перед формуванням потреби
  • Впровадження відкритої цифрової системи обліку матеріальних ресурсів замовника
  • Анкетування керівників структурних підрозділів посадових осіб замовника
  • При закупівлі робіт (послуг) з ремонту, будівництва, реконструкції – контроль за розробкою проектно-кошторисної документації
  • Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті замовника
  • Розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель

За матеріалами НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статті за темою

Усі статті за темою

Принципи здійснення публічних закупівель: приклади

Принципи здійснення публічних закупівель регламентує Закон про публічні закупівлі. Незнання закону, як відомо, не вберігає від відповідальності за його порушення, навіть у період воєнного стану. Навпаки — що старанніше ми будемо дотримуватись закону, то швидше відбуєумо нашу країну. У статті розповідаємо, якими принципами здійснення закупівель має керуватися замовник
18406

Відпустка уповноваженої особи із закупівель: як працювати в ЕСЗ та організувати роботу

Уповноважена особа зібралась на відпочинок, а закупівля ще не завершена? Про такий розвиток подій замовник має потурбуватись заздалегідь. Дізнайтеся також, чи може УО у воєнний час піти у відпустку. Пояснимо обмеження та додаткові можливості, що визначає законодавство для відпусток під час війни
16360

Робоча група уповноваженої особи

Уся відповідальність за закупівлі лягає персонально на уповноважену особу. В уповноважених осіб виникають питання: коли можна створити робочу групу, кого може залучати уповноважена особа під час підготовки тендерної документації. З’ясуймо, що регламентує Закон.
7389

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді