Як застосувати частину 3 статті 631 ЦК до закупівлі предметів

Нині є замовники, які прагнуть застосувати частину 3 статті 631 ЦК до закупівлі предметів, постачання яких тривало до введення в дію воєнного стану. Нагадаємо: за цією нормою ЦК сторони можуть встановити, що умови договору застосовують до відносин між ними, які виникли до його укладення.

Як застосувати частину 3 статті 631 ЦК до закупівлі предметів

Деталі АКЦІЇ за тел. ⏩ 0 800 21 12 20

Вирішити таку ситуацію пробувало Мінекономіки — у своїх поясненнях, зокрема у відповіді на е-запит № 206/2022. Остаточно ж врегулював її КМУ, коли відкоригував підпункт 3 пункту 1 Постанови № 169 змінами, що вніс Постановою № 437.

Нова норма дозволяє сторонам договору про закупівлю встановити, що умови такого договору застосовують до відносин, що виникли між сторонами до набрання чинності Постановою № 169. Проте таке право отримали лише ті замовники, у яких на 28.02.2022 за закупівлею предмета закупівлі, передбаченого договором про закупівлю, були наявні умови:

  • застосувати переговорну процедуру закупівлі, які визначені у пунктах 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону № 922; або
  • не застосувати порядок проведення спрощених закупівель, які визначені у пунктах 2, 4, 5 частини 7 статті 3 Закону № 922.

    Йдеться, зокрема, про випадки відсутності конкуренції з технічних причин, яку має документально підтвердити замовник. Ці умови дають можливість укласти договір про закупівлю товарів, робіт або послуг, які можуть бути надані/поставлені/виконані тільки певним суб’єктом господарювання за відсутності при цьому альтернативи. Також цю норму застосовують, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару чи закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника.

    обгрунтування закупівлі

    Статті за темою

    Усі статті за темою

    Якими будуть закупівлі у 2023 році — коментар експерта

    Рік війни, 2022-й, був надскладним для закупівельників. Життя і робота під звуки сирен, кардинальні зміни у закупівельному законодавстві, адаптація до нових реалій. Було непросто, проте експерти застерігають, що й надалі перевести дух не вдасться. До чого готуватися закупівельникам у 2023 році та на що перейдуть головні акценти у закупівлях — ділимося
    7570

    Враховуємо санкційні заборони у вимогах до учасників

    Розбираємо санкційні списки України, кого стосуються санкції, чому їх застосовувати, які умови встановити та яка позиція органів контролю щодо врахування санкційних заборон у вимогах до учасників.
    5283

    Закупівля для об’єктів критичної інфраструктури - аналіз експерта

    Як закуповувати для об’єктів критичної інфраструктури? Пояснимо, коли замовник за Постановою № 169 може закупити потрібне за прямим договором, щоб забезпечити функціонування об’єктів критичної інфраструктури.
    7206

    Закупівля за Постановою № 169: практика з експертом

    Закупівля за Постановою № 169 має свої особливості. Під час проведення спрощених закупівель за Постановою № 169 уповноважена особа діє в межах Закону № 922, а окремо визначена особа — у порядку, який для неї визначив замовник. Докладніше проаналізував експерт.
    6846

    Гарячі запитання

    Усі питання і відповіді