Забрати ПОДАРУНОК за тел.: ⭐️0 800 21 12 20⭐️
Щоб забезпечити потреби держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад в умовах воєнного стану, КМУ відповідно до своїх повноважень ухвалив постанову «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова №169).
Відтак на період дії воєнного стану в Україні замовники під час закупівель товарів, робіт і послуг керуються порядком, установленим у Постанові № 169. Положення Постанови № 169 застосовуються до всіх замовників без винятку.
Відповідно до підпункту 2 пункту 1 Постанови № 169 переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями державних замовників/замовників, що здійснюють такі закупівлі.
Поняття «державний замовник» визначено у Законі України «Про оборонні закупівлі» та постанові КМУ від 3 березня 2021 р. № 363 «Питання оборонних закупівель».
Поняття «замовник» визначено у пункті 11 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922), що є спеціальним законом в сфері закупівель і встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг. Так, замовниками є суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 Закону № 922, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922. Кого саме законодавець зараховує до замовників, визначає частина 1 статті 2 Закону № 922. Ця норма поділяє всіх замовників на чотири категорії. Попри те що замовники бувають різних категорій, у розумінні Закону № 922:
- замовник — це юридична особа;
- кожен замовник проводить свої закупівлі за Законом.
Зокрема, Закон № 922 зараховує до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади АРК, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад (п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону № 922).
Разом з експертом опануємо зміни в правовому полі, розкажемо, як підготувати та укласти договір про закупівлю, розберемо алгоритм закупівель за Постановою № 169. Бронюйте своє місце в онлайн-семінарі та отримайте професіну підтримку під час війни.
Саме через органи місцевого самоврядування, як-от: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, територіальна громада здійснює місцеве самоврядування (ч. 3 ст. 140 Конституції України; ч. 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
від 21.05.1997 № 280/97-ВР; далі — Закон № 280). Тобто міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються Законом № 280 та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Серед повноважень міських рад, зокрема, утворення виконавчого комітету ради, затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів (ч. 1 ст. 1 Закону № 280).
Зважте, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України).
⏩1. Опановуємо зміни в правовому полі 2. Готуємо закупівлю 3. Організуємо закупівлі за Постановою № 169 4. Укладаємо договір та виконуємо зобов’язання 5. Оприлюднюємо інформацію про закупівлю 6. Придбаваємо за Законом про публічні закупівлі⏪ CЛУХАЧІ ОТРИМАЮТЬ: ✔️ консультація від лектора; ✔️ відеозапис навчання; ✔️ презентацію у електронному вигляді; ✔️ СЕРТИФІКАТ в електронному вигляді, що підтверджує участь у заході; ✔️ онлайн-трансляція
Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади (ч. 1-2 ст. 11 Закону № 280).
Отже, виконавчий комітет міської ради може затвердити перелік та обсяг закупівель своїм рішенням лише, якщо відповідає ознакам замовника в розумінні Закону № 922.
Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила.
Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до електронного журналу ✔️"Держзакупівлі"️, а також до ✔️експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Будьмо на зв’язку щодня!