Чи може виконавчий комітет міськради затвердити перелік закупівель за Постановою № 169

Чи може виконавчий комітет міськради затвердити перелік закупівель за Постановою № 169

Забрати ПОДАРУНОК за тел.: ⭐️0 800 21 12 20⭐️

Щоб забезпечити потреби держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад в умовах воєнного стану, КМУ відповідно до своїх повноважень ухвалив постанову «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова №169).

Відтак на період дії воєнного стану в Україні замовники під час закупівель товарів, робіт і послуг керуються порядком, установленим у Постанові № 169. Положення Постанови № 169 застосовуються до всіх замовників без винятку.

Відповідно до підпункту 2 пункту 1 Постанови № 169 переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями державних замовників/замовників, що здійснюють такі закупівлі.

Поняття «державний замовник» визначено у Законі України «Про оборонні закупівлі» та постанові КМУ від 3 березня 2021 р. № 363 «Питання оборонних закупівель».

Поняття «замовник» визначено у пункті 11 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922), що є спеціальним законом в сфері закупівель і встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг. Так, замовниками є суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 Закону № 922, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922. Кого саме законодавець зараховує до замовників, визначає частина 1 статті 2 Закону № 922. Ця норма поділяє всіх замовників на чотири категорії. Попри те що замовники бувають різних категорій, у розумінні Закону № 922:

  • замовник — це юридична особа;
  • кожен замовник проводить свої закупівлі за Законом.

Зокрема, Закон № 922 зараховує до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади АРК, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад (п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону № 922).

Саме через органи місцевого самоврядування, як-от: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, територіальна громада здійснює місцеве самоврядування (ч. 3 ст. 140 Конституції України; ч. 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

від 21.05.1997 № 280/97-ВР; далі — Закон № 280). Тобто міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються Законом № 280 та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Серед повноважень міських рад, зокрема, утворення виконавчого комітету ради, затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів (ч. 1 ст. 1 Закону № 280).

Зважте, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України).

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади (ч. 1-2 ст. 11 Закону № 280).

Отже, виконавчий комітет міської ради може затвердити перелік та обсяг закупівель своїм рішенням лише, якщо відповідає ознакам замовника в розумінні Закону № 922.

Боротьба триває, і наш обов'язок щодня на максимум працювати в тилу.
Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила.
Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до електронного журналу "Держзакупівлі", а також до

експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»

Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте ⭐️0 800 21 12 20⭐️(дзвінки безплатні).
Будьмо на зв’язку щодня!

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Якими будуть закупівлі у 2023 році — коментар експерта

Рік війни, 2022-й, був надскладним для закупівельників. Життя і робота під звуки сирен, кардинальні зміни у закупівельному законодавстві, адаптація до нових реалій. Було непросто, проте експерти застерігають, що й надалі перевести дух не вдасться. До чого готуватися закупівельникам у 2023 році та на що перейдуть головні акценти у закупівлях — ділимося
7570

Враховуємо санкційні заборони у вимогах до учасників

Розбираємо санкційні списки України, кого стосуються санкції, чому їх застосовувати, які умови встановити та яка позиція органів контролю щодо врахування санкційних заборон у вимогах до учасників.
5284

Закупівля для об’єктів критичної інфраструктури - аналіз експерта

Як закуповувати для об’єктів критичної інфраструктури? Пояснимо, коли замовник за Постановою № 169 може закупити потрібне за прямим договором, щоб забезпечити функціонування об’єктів критичної інфраструктури.
7206

Закупівля за Постановою № 169: практика з експертом

Закупівля за Постановою № 169 має свої особливості. Під час проведення спрощених закупівель за Постановою № 169 уповноважена особа діє в межах Закону № 922, а окремо визначена особа — у порядку, який для неї визначив замовник. Докладніше проаналізував експерт.
6846

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді