⚡️ СПЕЦПРОЄКТ: ЗАКУПІВЛІ В ЧАС ВІЙНИ ⚡️
Тож реалії воєнного стану диктують алгоритм дій для суб’єктів господарювання щодо майна. Про головні моменти такого алгоритму розповідає головний юрист Сарненського бюро правової допомоги Сарненського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Юлія Олешкевич. У роз’ясненні за основу взяті рекомендації Нацдержслужби щодо дій керівників державної служби, служб управління персоналом та інших державних службовців у разі захоплення населеного пункту та/або державного органу чи безпосередньої загрози його захоплення від 17 березня 2022 року.
Головне — персональні дані!
Передусім варто вжити заходів, щоб зберегти документацію з основного виду діяльності підприємства та персональних даних працівників. За можливості вивезіть такі документи в безпечне місце. Якщо такої можливості немає, забезпечте їх зберігання у зачинених сейфах у приміщенні підприємства або в укриттях цих приміщень.
Якщо існує потенційна загроза життю чи здоров’ю людей, що пов’язана з вивезенням таких документів, документи слід лишити в приміщенні. За можливості передайте приміщення під охорону.
Інколи й рукописи горять…
Підприємства, установи й організації, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею, повинні знищити документи, які містять державну таємницю, й інші документи з обмеженим доступом.
Якщо знищуєте такі документи, оформте акти з огляду на вимоги нормативно-правових актів, які це регулюють. Матеріали з основної діяльності знищувати не потрібно, з огляду на можливість повернення населеного пункту під контроль органів влади України або подальшу передачу цих документів за сприяння вказаних органів.
Діджиталізація на практиці
Заздалегідь скопіюйте вміст серверів і необхідну інформацію з персональних комп’ютерів працівників на переносні носії та обов’язково за першої можливості вивезіть їх. Коли залишаєте приміщення, унеможливте доступ із технічних засобів до реєстрів.
На територіях, розташованих у безпосередній близькості до районів ведення бойових дій, керівникам слід вжити заходів з оцифрування матеріалів з основної діяльності та підготувати до перевезення сервери з кадровою, бухгалтерською інформацією або інші мобільні носії з такою інформацією. За першої можливості вивезіть носії з копіями матеріалів, а також із кадровою та бухгалтерською інформацією.
Якщо такої можливості немає, використайте заходів для заміни особистих паролів доступу до всіх електронних ресурсів (автоматизованих робочих місць), зокрема пароль доступу до електронної пошти.
За сімома печатками
Щоб запобігти несанкціонованому використанню КЕП або печатки, змініть пароль доступу. А в разі гострої необхідності — скасуйте сертифікат. Пам’ятайте: скасований сертифікат відновленню не підлягає.
Засоби КЕП (захищені носії ключової інформації) та файлові носії КЕП (флеш-накопичувачі) з електронними підписами працівників та/або печаткою вивезіть або забезпечте їх схоронність, а в разі неможливості — знищіть.
Окрім цих рекомендацій, керівникам підприємств, установ, організацій усіх форм власності та державних органів, необхідно максимально намагатися зберегти командний дух працівників і надавати всебічну моральну та не тільки підтримку! Адже в єдності наша сила!
Джерело: портал Безоплатної правової допомоги
Разом з експертом опануємо зміни в правовому полі, розкажемо, як підготувати та укласти договір про закупівлю, розберемо алгоритм закупівель за Постановою № 169. Бронюйте своє місце в онлайн-семінарі та отримайте професіну підтримку під час війни.
Любі читачі, команда Експертус Держзакупівлі продовжує працювати
і надавати вам професійну підтримку. Нагадуємо, що передплатникам
друкованної версії «Держзакупівлі»усі електронні матеріали зараз доступні без обмежень.
У разі, якщо ви читач порталу та вам потрібна консультація експерта
чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете передплатити
наш електронний журнал «Держзакупівлі» зі знижкою 50%.