До Парламенту внесено законопроект щодо посилення державного фінансового контролю

18 січня 2022 року у Верховній раді України зареєстровано законопроект №6522 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог державного фінансового контролю".

⚡️Дев’ять обов'язкових справ для УО на початку 2022 року

 До Парламенту внесено законопроект щодо посилення державного фінансового контролю

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Запропоновані зміни мають на меті:

  • запровадження засобів ефективного захисту у випадках окремих порушень законодавства про публічні закупівлі, а також про відкритість використання публічних коштів;
  • вдосконалення законодавства про адміністративні правопорушення в контексті посилення авторитету органів державного фінансового контролю та підвищення ефективності превентивної функції адміністративної відповідальності за порушення у сфері фінансового контролю за рахунок підвищення відповідальності за такі порушення.

Коротко про зміни, що пропонуються:

  • За порушення при проведенні інвентаризації та порушення при складанні річного фінансового плану держпідприємств, планується, що статтею 164-2 КУпАП штраф становитиме від 425 до 850 грн (на сьогодні 135-255 грн);
  • За приховування непродуктивних витрат та збитків, порушенням у веденні бухгалтерського обліку та фінзвітності, невжиття заходів по відшкодуванню з винних осіб збитків від недостач, розтрат, крадіжок - штраф становитиме від 1700 до 2550 грн (на сьогодні 136-255 грн);
  • За невиконання вимог посадових осіб Держаудитслужби КУпАП пропонується доповнити новою статтею 188-58 та штрафувати у розмірі від 17000 до 34000 грн (на сьогодні 136-255 грн). За повторне порушення штраф становитиме від 34000 до 85000 грн з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
  • До порушень законодавства про закупівлі, а саме: частини 1 статті 164-14 КУпАП(за якою штрафують держаудитори) планується додати відповідільність за невиконання замовником вимоги фізичної або юридичної особи щодо усунення порушення під час проведення тендеру, ненадання замовником, роз’яснення щодо тендерної документації, ненадання замовником інформації щодо причини відхилення пропозиції учасника. Розмір штрафу не змінюється!
Новелою законопроекту є надання Держаудитслужбі повноважень виписувати штрафи від 425 до 850 грн, за неоприлюднення, несвоєчасне оприлюднення, оприлюднення недостовірної або неповної інформації, обов’язкове оприлюднення якої передбачено Законом «Про відкритість використання публічних коштів».

Джерело: Північно-східний офіс Держаудитслужби



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Суму за договором про закупівлю електроенергії вичерпали, а кіловати ще є: як діяти

Замовник вичерпав суму за договором про закупівлю електроенергії, але на залишку залишилися кіловати. Із 1 жовтня замовнику потрібно укласти новий договір, щоб встигнути приєднатися до нового постачальника. Як бути із старим договором після розрахунку за вересень? Чи потрібно укладати додаткову угоду на зменшення обсягу?
841

Закупівля постачання теплової енергії

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
4845

Закупівля у монополіста

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
299

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
60563

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді