У Верховній Раді зареєстровано законопроект щодо змін у Законі «Про публічні закупівлі»

У Верховній Раді зареєстровано законопроект № 6532 від 19.01.2022 «Про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) щодо удосконалення процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти».

ФАХІВЕЦЬ З ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ — 2022

 У Верховній Раді зареєстровано законопроект щодо змін у Законі «Про публічні закупівлі»

Договір про закупівлюСкачати зразок

Законопроектом пропонується доповнити частину п’яту статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 24, яким передбачити, що на випадки, коли предметом закупівлі є послуги з акредитації освітніх програм, інституційної акредитації закладу вищої освіти, що надаються Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється.

Необхідність прийняття відповідного проекту Закону зумовлена потребою удосконалення наявного механізму забезпечення якості вищої освіти та процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти.

Відповідно до статей 19, 25 Закону України «Про вищу освіту» Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти є, єдиним органом в Україні, що здійснює акредитацію освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти. В той же час, відповідно до частини шостої статті 7 Закону України «Про вищу освіту» документ про вищу освіту видається закладом вищої освіти лише за акредитованою відповідно до цього Закону освітньою програмою. Тобто акредитація освітньої програми є, фактично, обов’язковою умовою здійснення освітньої діяльності всіма закладами вищої освіти в Україні.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про вищу освіту» акредитація освітніх програм надається закладам вищої освіти на платній основі. В той же час, кошти одержані Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти є коштами спеціального фонду Державного бюджету України.

Вартість робіт з акредитації освітньої програми є фіксованою та визначеною у Положенні про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти затвердженим наказом МОН України від 11.07.2019 № 977, зареєстрованим Мінюсті 08 серпня 2019 р. за № 880/33851, цим же положенням визначено і чіткий порядок проведення акредитацій освітніх програм, що робить процедуру акредитації та порядок і розміри оплати стандартними. Відтак конкуренція сторін і пропозицій щодо укладення договорів про акредитацію освітніх програм є відсутньою.

Зважаючи на значну кількість освітніх програм у закладах вищої освіти та наукових установах, застосування процедур законодавства про публічні закупівлі створює додаткове навантаження на ЗВО з організації публічних закупівель.

В той же час, застосування до процедур оплати акредитації освітніх програм положень Закону України «Про публічні закупівлі» породжує прояви порушень бюджетного законодавства закладами вищої освіти.

Наведене зумовлює необхідність внесення відповідних змін до Закону України «Про публічні закупівлі».

Джерело: Законопроект ВР № 6532 від 19.01.2022



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Погодження закупівлі з Мінцифри: враховуємо зміни

З 01 жовтня 2024 року змінився порядок погодження проєктів за Національною програмою інформатизації до 500 тис. грн. та до 1 тис. грн для послуг з підключення інтернету. У статті розглянемо, що врахувати замовнику, щоб погодити проєкти з Мінцифри
23016

Зміни в порядку погодження закупівель за Національною програмою з інформатизації

Як проводити закупівлі за Національною програмою з інформатизації з 1 жовтня 2024 року на суму до 500 тис. грн? Який новий алгоритм дій замовника для погодження закупівлі? Пояснимо
1711

Суму за договором про закупівлю електроенергії вичерпали, а кіловати ще є: як діяти

Замовник вичерпав суму за договором про закупівлю електроенергії, але на залишку залишилися кіловати. Із 1 жовтня замовнику потрібно укласти новий договір, щоб встигнути приєднатися до нового постачальника. Як бути із старим договором після розрахунку за вересень? Чи потрібно укладати додаткову угоду на зменшення обсягу?
1090

Закупівля постачання теплової енергії

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
5436

Закупівля у монополіста

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
468

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді