ФАХІВЕЦЬ З ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ — 2022
Законопроектом пропонується доповнити частину п’яту статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 24, яким передбачити, що на випадки, коли предметом закупівлі є послуги з акредитації освітніх програм, інституційної акредитації закладу вищої освіти, що надаються Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється.
Необхідність прийняття відповідного проекту Закону зумовлена потребою удосконалення наявного механізму забезпечення якості вищої освіти та процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти.
Відповідно до статей 19, 25 Закону України «Про вищу освіту» Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти є, єдиним органом в Україні, що здійснює акредитацію освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти. В той же час, відповідно до частини шостої статті 7 Закону України «Про вищу освіту» документ про вищу освіту видається закладом вищої освіти лише за акредитованою відповідно до цього Закону освітньою програмою. Тобто акредитація освітньої програми є, фактично, обов’язковою умовою здійснення освітньої діяльності всіма закладами вищої освіти в Україні.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про вищу освіту» акредитація освітніх програм надається закладам вищої освіти на платній основі. В той же час, кошти одержані Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти є коштами спеціального фонду Державного бюджету України.
Вартість робіт з акредитації освітньої програми є фіксованою та визначеною у Положенні про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти затвердженим наказом МОН України від 11.07.2019 № 977, зареєстрованим Мінюсті 08 серпня 2019 р. за № 880/33851, цим же положенням визначено і чіткий порядок проведення акредитацій освітніх програм, що робить процедуру акредитації та порядок і розміри оплати стандартними. Відтак конкуренція сторін і пропозицій щодо укладення договорів про акредитацію освітніх програм є відсутньою.
Зважаючи на значну кількість освітніх програм у закладах вищої освіти та наукових установах, застосування процедур законодавства про публічні закупівлі створює додаткове навантаження на ЗВО з організації публічних закупівель.
В той же час, застосування до процедур оплати акредитації освітніх програм положень Закону України «Про публічні закупівлі» породжує прояви порушень бюджетного законодавства закладами вищої освіти.
Наведене зумовлює необхідність внесення відповідних змін до Закону України «Про публічні закупівлі».
Джерело: Законопроект ВР № 6532 від 19.01.2022
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.