У Верховній Раді зареєстровано законопроект щодо змін у Законі «Про публічні закупівлі»

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У Верховній Раді зареєстровано законопроект № 6532 від 19.01.2022 «Про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) щодо удосконалення процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти».

ФАХІВЕЦЬ З ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ — 2022

 У Верховній Раді зареєстровано законопроект щодо змін у Законі «Про публічні закупівлі»

Договір про закупівлюСкачати зразок

Законопроектом пропонується доповнити частину п’яту статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 24, яким передбачити, що на випадки, коли предметом закупівлі є послуги з акредитації освітніх програм, інституційної акредитації закладу вищої освіти, що надаються Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється.

Необхідність прийняття відповідного проекту Закону зумовлена потребою удосконалення наявного механізму забезпечення якості вищої освіти та процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти.

Відповідно до статей 19, 25 Закону України «Про вищу освіту» Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти є, єдиним органом в Україні, що здійснює акредитацію освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти. В той же час, відповідно до частини шостої статті 7 Закону України «Про вищу освіту» документ про вищу освіту видається закладом вищої освіти лише за акредитованою відповідно до цього Закону освітньою програмою. Тобто акредитація освітньої програми є, фактично, обов’язковою умовою здійснення освітньої діяльності всіма закладами вищої освіти в Україні.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону України «Про вищу освіту» акредитація освітніх програм надається закладам вищої освіти на платній основі. В той же час, кошти одержані Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти є коштами спеціального фонду Державного бюджету України.

Вартість робіт з акредитації освітньої програми є фіксованою та визначеною у Положенні про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти затвердженим наказом МОН України від 11.07.2019 № 977, зареєстрованим Мінюсті 08 серпня 2019 р. за № 880/33851, цим же положенням визначено і чіткий порядок проведення акредитацій освітніх програм, що робить процедуру акредитації та порядок і розміри оплати стандартними. Відтак конкуренція сторін і пропозицій щодо укладення договорів про акредитацію освітніх програм є відсутньою.

Зважаючи на значну кількість освітніх програм у закладах вищої освіти та наукових установах, застосування процедур законодавства про публічні закупівлі створює додаткове навантаження на ЗВО з організації публічних закупівель.

В той же час, застосування до процедур оплати акредитації освітніх програм положень Закону України «Про публічні закупівлі» породжує прояви порушень бюджетного законодавства закладами вищої освіти.

Наведене зумовлює необхідність внесення відповідних змін до Закону України «Про публічні закупівлі».

Джерело: Законопроект ВР № 6532 від 19.01.2022



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

Статті за темою

Усі статті за темою

Засоби інформатизації 2025

Пояснимо, що варто знати замовнику про засоби інформатизації та які умови Обов’язкових вимог до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації врахувати
35

Рамкова угода Ukraine Facility

Ознайомтеся із текстом рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility українською мовою
112

Закупівля електроенергії через запит ціни пропозиції

Закупівля електроенергії через Прозорро Маркет для багатьох замовників є швидким вирішенням забезпечення потреби. Умови закупівлі спрощуються і все більше замовників схиляється до думки, що це оптимальний вихід для багатьох закупівель, які необхідні у найкоротший строк. Як закуповувати електроенергію через Прозорро Маркет — роз’яснює експерт
8451

Підтвердні документи для заключення договору з Нафтогаз Трейдингом

Що потрібно зробити, щоб завершити договірні зобов’язання та закрити договір в органі Казначейства? Що врахувати, щоб укласти новий договір про закупівлю природного газу на період з 01.05.2025 по 31.10.2025? Розбираємо
3438

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді