Яка роль середньострокового планування у системі управління публічними інвестиціями

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Реформа управління публічними інвестиціями активно впроваджується. Вона є комплексною, різнорівневою та потребує злагодженої роботи профільних команд на національному, регіональному та місцевому рівнях. Так само між собою узгоджуються системні складові у сфері публічних інвестицій: Середньостроковий план публічних інвестицій (СПІ) та Єдиний проєктний портфель держави (ЄПП) — на трьох різних рівнях

Яка роль середньострокового планування у системі управління публічними інвестиціями

Мінрозвитку є ініціатором найбільшої кількості інвестиційних програм та проєктів у Єдиному проєктному портфелі. Понад 55% публічних інвестиційних проєктів та програм у ЄПП-2026 — ініційовані Мінрозвитку та підзвітними установами.

Яка роль середньострокового планування у системі управління публічними інвестиціями

Середньострокове планування є одним із ключових елементів системи управління публічними інвестиціями. Середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій держави на 2026-2028 роки був затверджений 02.07.2025 разом з Бюджетною декларацією. Це забезпечує синхронізацію стратегічних намірів щодо інвестицій з фінансовими можливостями держави на найближчі 3 роки.

«Замовник → підрядник → субпідрядник»: правове регулювання

Водночас визначені і 12 пріоритетних галузей:

  • транспорт, енергетика, житло, муніципальна інфраструктура та послуги;
  • охорона здоров’я, освіта і наука, правова діяльність і судочинство, публічні фінанси;
  • довкілля, публічні послуги та цифровізація, громадська безпека, а також соціальна сфера.

Мінрозвитку відповідає за три галузі — житло, транспорт і муніципальна інфраструктура та послуги, а саме за:

  • розбудову та відновлення інфраструктури автомобільних доріг загального користування, залізничного сполучення, розвиток міського транспорту, інтеграцію до транс'європейської транспортної мережі;
  • модернізацію систем водопостачання та водовідведення, підвищення енергоефективності в громадських будівлях, розбудову та відновлення муніципальної інфраструктури;
  • відновлення та забезпечення житлом осіб, чиє майно було знищене або пошкоджене внаслідок бойових дій рф, будівництво нових житлових об'єктів, створення фонду соціального орендного житла.

Яка роль середньострокового планування у системі управління публічними інвестиціями

Документ містить орієнтовний граничний сукупний обсяг публічних інвестицій на 2026-2028 роки, що становить понад 581 млрд грн. Частина цих коштів (понад 91 млрд грн) буде забезпечена коштами, залученими від міжнародних фінансових організацій та урядів іноземних країн, а також через державні гарантії (понад 248 млрд грн).

Отже, Бюджетною декларацією визначається загальний орієнтовний граничний сукупний обсяг публічних інвестицій на 3 наступні роки, а у Середньостроковому плані — він розподіляється відповідно до пріоритетних галузей.

Єдиний проєктний портфель (ЄПП) — це зведений перелік пріоритезованих проєктів, який формується відповідно до пріоритетних галузей інвестування, визначених у Середньостроковому плані.

Тільки проєкти, включені до ЄПП, можуть отримати:

  • бюджетне фінансування;
  • державні гарантії; або
  • субвенції тощо.

Отже, до ЄПП входять діючі проєкти та нові проєкти, які можуть претендувати на фінансування. 

Відтак, на сьогодні Єдиний проєктний портфель на 2026 рік складається зі 149 проєктів та програм загальною вартістю 11 390 млрд грн. 83 публічні інвестиційні проєкти і програми на суму 4 178 млрд грн у трьох секторах (транспорт, житло і муніципальна інфраструктура і послуги) підготували та подали Мінрозвитку, Агентство Відновлення, УЗ, АМПУ та Укрпошта. 

Середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій держави на 2026-2028 роки є комплексною дорожньою картою для інвестицій у відбудову та розвиток України, що відповідає її стратегічним цілям та європейським прагненням.

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
27209

Який період уточнення інформації про закупівлю в спрощеній закупівлі

Замовники не завжди розуміють, як правильно діяти у період, коли інформація щодо спрощеної закупівлі уточнюється. Тож з’ясуймо, які строки уточнення інформації у спрощеній закупівлі, як замовник бачитиме запит учасника. І головне — чи обов’язково на нього відповідати
2304

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8708

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді