Де і як прописати порядок зміни умов договору

Досі не знаєте, як прописати в проєкті договору зміни істотних умов? Ми готові допомогти та полегшити вам роботу. Дізнайтеся, які умови прописувати доречно, а про які можна не згадувати.


Впевнені, ви пам'ятаєте, що проєкт договору про закупівлю має містити порядок змін його умов з огляду на предмет закупівлі та умови його постання, надання чи виконання. Так скеровує п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі (далі — Закон). Проте істотні умови такого договору не можна змінювати після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків регламентованих частиною 5 статті 41 Закону.

Разом з експертами Вищої школи Закупівельника проаналізуємо ці випадки з урахуванням особливостей предмета, який необхідно закупити.

Зокрема, при закупівлі робіт та послуг у договорі недоречно встановлювати умову зміни істотних умов договору про збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку. Підстава — цю умову можна застосовувати лише для закупівлі товарів.

Крім того, недоречно передбачати у договорі про закупівлю зміни істотних умов договору у випадку зміни показників Platts, ARGUS, якщо закуповуєте предмет, який такі системи не аналізують.

Проєкт договору про закупівлю, що передбачає зміну його істотних умов на підставі зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, обов’язково має містити порядок зміни ціни.

Де і як прописати порядок зміни умов договоруУвага. Ви як замовник не можете просто прописати у проєкті договору умову, що істотні умови договору змінюватимуть відповідно до вимог статті 41 Закону № 922.

Зверніть увагу, на 6 умов зміни істотних умов договору, які можна застосувати до усіх закупівель, а саме:

  1. зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
  2. покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
  3. продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у т. ч. обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
  4. погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у т. ч. у разі коливання ціни товару на ринку;
  5. зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування — пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
  6. зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону № 922, а саме коли дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджені в установленому порядку.

А ось, зміну істотних умов договору у разі зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, застосовують у виняткових випадках. Що їх обумовлює ми розбираємо на модулі «Умови договору про закупівлю: упереджуємо ризики на етапі формування проєкту» ґрунтовного курсу з публічних закупівель «Національна сертифікація з публічних закупівель — 2022».

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді