Як вносити зміни до оголошення про проведення процедури закупівлі
Оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель є однією із обов’язкових процедур замовника, яку він має реалізувати через авторизовані електронні майданчики в електронній системі закупівель.
Так, згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон):
- оголошення про проведення відкритих торгів має розміщуватись не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує 133 тис. євро (товари та послуги) або 5150 тисяч євро (роботи), та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;
- оголошення про проведення конкурентного діалогу — не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує попередньо зазначені фінансові межі, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;
- оголошення про проведення торгів з обмеженою участю — не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір;
- оголошення про проведення спрощеної закупівлі — не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій.
Так, на виконання вимог ст. 21 Закону у оголошенні про проведення відкритих торгів звикли бачити:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
4) очікувана вартість предмета закупівлі;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
7) умови оплати;
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції;
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій;
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях;
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).
Коли можливе оскарження у відкритих торгах і як діяти замовнику
В оголошенні про спрощену закупівлю ви ще знайдете й інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; перелік критеріїв та методику оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв тощо (ч. 3 ст. 14 Закону). Бо ж тендерна документація не готується взагалі. Більше інформації про тендерну документацію знайдете у статтях: «Тендерна документація для спрощених закупівель: перевірте, що саме ви шукаєте», «Тендерна документація: що вимагати від учасників».
Як бачимо, відомостей досить багато. А тому не дивно, що можна допустити помилку, яку хочеться виправити. Або ж виникнуть нові обставини, які мають відображатись в оголошенні.
Однак, як стаття 10 Закону, так і весь Закон у цілому дозволяє вносити зміни лише до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. І це можна зробити протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення.
Натомість Закон не встановлює можливості вносити зміни до оголошення про проведення відкритих торгів.
Варто зважати у цій ситуації й на судову практику.
Верховний Суд, розглядаючи спір, предметом якого було оскарження висновку Держаудитслужби (постанова від 24.09.2020 у справі №240/9464/19), також вказав: Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі. У цій ситуації мало місце помилкове визначення предмета закупівлі в оголошенні.
Верховний суд наголосив: оскільки це порушення неможливо усунути, то й торги треба відміняти.
Тому бажаємо Вам не помилятись. Інакше знайдуться охочі в майбутньому й вже укладений договір оскаржити.