Предметом закупівлі вважаються товари/роботи/послуги, котрі замовник закуповує у межах єдиної закупівельної процедури. Учасники подають щодо них свої тендерні пропозиції. Згідно з п. 34. ч. 1 ст. 1 Закону № 922, меблі, обладнання для навчання, дидактичні матеріали — це саме товари.
Товари — це продукція, об’єкти будь-якого типу та призначення, зокрема сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому/рідкому/газоподібному стані. Крім того, до товарів відносять послуги з постачання таких товарів, якщо вони не дорожчі за самі товари.
Таким чином, визначати предмет закупівлі для шкільного приладдя слід як для товарів, керуючись пунктом 3 розділу І Порядку № 708, а саме:
- п. 21 та п. 34 ч. 1 ст. 1 Закону №922;
- показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (далі — ЄЗС).
Код та назва предмета закупівлі для шкільного приладдя
Щоб уникнути проблем із визначенням предмету закупівлі, розглянемо коди ЄСЗ та найменування предмета закупівлі для шкільних меблів, обладнання для навчального процесу, дидактичних матеріалів.
Шкільні меблі: код ДК
Користуючись пошуком у ЄЗС, одразу бачимо код 39160000-1 «Шкільні меблі». Однак не зрозуміло, чи підходить цей код, або необхідна деталізація. За наведеним класом у ЄЗС присутні різні категорії:
- 39161000-8 «Меблі для дитячого садка»;
- 39162000-5 «Приладдя для навчальних закладів»;
- 39162100-6 «Навчальне обладнання»;
- 39162100-9 «Навчальне приладдя»;
- 39162200-7 «Допоміжне навчальне приладдя та пристрої».
Через те, що код для предмета закупівлі визначається за показником четвертої цифри, обираємо код 39160000-1 «Шкільні меблі». А ось у самій назві предмету закупівлі вказуємо, які конкретно товари необхідно закупити. Приміром:
- 39160000-1 «Шкільні меблі» (18 комплектів одномісних учнівських парт зі стільцями);
- 39160000-1 «Шкільні меблі» (парти учнівські двомісні — 18 шт., стільці учнівські 36 шт.).
Робимо висновок: закуповувати парти та стільці можна не тільки окремо, але й комплектом. У будь-якому випадку, предмет закупівлі визначаємо за показником четвертої цифри ЄЗС.
Дидактичні матеріали: код ДК
При визначенні предмета закупівлі для дидактичних матеріалів використовуйте загальні принципи. Приміром, коли вам потрібно визначити предмет закупівлі для карт/моделей/макетів/таблиць/реактивів тощо.
Зокрема, за показником четвертої цифри ЄЗС наведені товари належать до коду 39160000-1 «Шкільні меблі». Уточнювати, що саме це за предмет, можна у самій назві предмета закупівлі. Наприклад:
39160000-9 «Шкільні меблі» (глобус-модель (географія) — 10 шт.).
Навчальне обладнання: код ДК
За таким саме алгоритмом визначається предмет закупівлі для навчального приладдя, обладнання, різних засобів для оснащення шкільних кабінетів.
Приклад назви предмета закупівлі: 39160000-1 «Шкільні меблі» (Прилад для виявлення дихального газообміну у рослин – 6 шт.).
Вид закупівлі шкільного приладдя
Згідно з Законом № 922, при перевищенні вартісних меж замовник повинен проводити закупівельну процедуру в електронній системі закупівель. Для товарів ця межа становить 100 тисяч гривень. Встановили, що загальна очікувана вартість предмета закупівлі дорівнює чи перевищує цю суму? У такій ситуації треба проводити відкриті торги.
Іноді відбувається так, що потенційний учасник торгів має можливість постачати замовнику лише навчальне приладдя, а замовнику потрібне й обладнання, і меблі (або навпаки). Щоб уникнути дискримінаційних вимог в тендерній документації, у цьому випадку доцільніше поділити предмет закупівлі на лоти.
Отже, будьте уважними під час закупівлі та визначенні предмета закупівлі шкільних меблів, дидактичних матеріалів, навчального обладнання. Щоб уникнути проблем, ретельно аналізуйте інформацію, що містить Єдиний закупівельний словник