Новий додаток до річного плану закупівель: знаходимо поріг
СИТУАЦІЯ
Як складати новий додаток до річного плану закупівель, які проводять без процедур закупівель, — планувати тільки нові предмети закупівлі, чи ті, що залишилися за цим предметом і мають бути закуплені до кінця бюджетного року? Як визначити поріг 50 тис. грн. — це вартість предмета закупівлі згідно з додатком до річного плану чи саме за договором?
РІШЕННЯ
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон про публічні закупівлі) не передбачає підготовки та складання замовником такого документа, як річний план закупівель, без проведення процедур закупівель. З 01.08.2016 усі замовники, здійснюючи закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за ту, що встановлена в абзацах 2 і 3 частини 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі, мають відобразити такі закупівлі в додатку до річного плану.
Елементи додатка до річного плану
У додаток до річного плану закупівель мають увійти:
- нові закупівлі, які до 01.08.2016 не були передбачені в додатку до річного плану, підготовленому відповідно до пункту 1 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель/річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 15.09.2015 № 1106;
- закупівлі, інформація про які до 01.08.2016 містилася в додатку до річного плану, підготовленому відповідно до пункту 1 зазначеної Інструкції, але які не були проведені (до 01.08.2016 не були укладені договори).
Визначення порогу
Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 і 3 цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Тобто у Законі про закупівлі йдеться про вартість предмета закупівлі, а не вартість укладеного договору. А тому замовники, приймаючи рішення стосовно оприлюднення чи неоприлюднення звіту про укладені договори, мають керуватися вартістю предмета закупівлі, інформація про який міститься у додатку до річного плану.
Зауважимо, що листи Мінекономрозвитку носять рекомендаційний характер. Тому замовники самостійно приймають рішення про те, чим керуватися під час закупівель: Законом про закупівлі чи листами Уповноваженого органу.
Тож з’ясуємо, чи потрібно у новий додаток включати решту предмета закупівлі на суму 40 тис. грн. і не публікувати звіт, чи просто укласти новий договір і, відповідно, звіт публікувати (адже очікувана вартість становить 110 тис. грн.).
З 01.08.2016 замовник має визначати предмет закупівлі, керуючись наказом Мінекономрозвитку «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 17.03.2016 № 454 (далі — Наказ № 454).
Станом на 01.08.2016 замовник мав укладених договорів на 70 тис. грн. А це вказує на те, що визначенню згідно з Наказом № 454 підлягає закупівля вартістю 40 тис. грн. Зважаючи, що норми щодо оприлюднення звіту про укладений договір за вартості предмета закупівлі більше 50 тис. грн. (а розглядати питання предмета закупівлі потрібно лише в рамках Наказу № 454) набрали чинності з 1 серпня, то замовник не зобов’язаний складати та оприлюднювати звіт про укладений договір.