У червні до загального фонду держбюджету надійшло 133,7 млрд грн

За даними Державної казначейської служби, у червні 2023 року до загального фонду державного бюджету надійшло 133,7 млрд гривень

Дані за червень 2023 року

Серед платежів, справляння яких контролюють податкові та митні органи, основні надходження були отримані за рахунок:

  • 28,7 млрд грн – податку на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів;
  • 17,5 млрд грн – податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (зібрано 27,9 млрд грн, відшкодовано – 10,3 млрд грн);
  • 15,0 млрд грн – податку на доходи фізичних осіб та військового збору;
  • 8,8 млрд грн – акцизного податку;
  • 4,5 млрд грн – рентної плати за користування надрами;
  • 2,6 млрд грн – ввізного та вивізного мита;
  • 2,3 млрд грн – податку на прибуток підприємств.

При цьому виконання місячного розпису доходів Державною податковою службою становило 101,1% (+0,6 млрд грн), Державною митною службою106,8% (+2,0 млрд грн).

Іншим важливим джерелом доходів державного бюджету у червні цього року стали кошти, отримані Україною у вигляді міжнародної допомоги (грантів): її обсяг за підсумками місяця становив 44,4 млрд гривень. Кошти надійшли від Сполучених Штатів Америки та Фінляндії.

Дані за січень-червень 2023 року

За оперативними даними Державної казначейської служби, за січень-червень 2023 року до загального фонду державного бюджету надійшло 869,4 млрд гривень.

Серед платежів, справляння яких контролюють податкові та митні органи, отримано такі основні надходження:

  • 161,6 млрд грн - податку на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів;
  • 88,3 млрд грн - податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів, з яких зібрано 160,3 млрд, відшкодовано – 72,0 млрд грн;
  • 67,9 млрд грн – податку на прибуток підприємств;
  • 80,2 млрд грн - податку на доходи фізичних осіб та військового збору;
  • 50,2 млрд грн – акцизного податку;
  • 29,9 млрд грн – рентної плати за користування надрами;
  • 14,4 млрд грн – ввізного та вивізного мита.

При цьому виконання розпису доходів Державною податковою службою становило 103,1% (+10,4 млрд грн), Державною митною службою – 100,9% ( +1,6 млрд грн).

Наступним важливим джерелом доходів державного бюджету у січні-червні цього року стали кошти, отримані Україною у вигляді міжнародної допомоги (грантів) – 269,6 млрд гривень.

Найбільшим донором грантової підтримки у січні-червні 2023 року є Сполучені Штати Америки (263 млрд грн). Також на безповоротній основі Україна отримала фінансування від Німеччини, Іспанії, Фінляндії, Ірландії, Швейцарії, Бельгії, Ісландії загальним обсягом до 6,4 млрд гривень. Кошти були спрямовані до держбюджету України через Цільовий фонд Світового банку у рамках проекту PEACE.

Надходження ЄСВ до Пенсійного фонду та фондів соціального страхування у січні-червні 2023 року склали 224,3 млрд грн, з яких 42,6 млрд грн надійшло у червні.

У цілому, за підсумками перших шести місяців поточного року, до загального і спеціального фондів державного бюджету надійшло 1302,2 млрд грн податків, зборів та інших платежів.

За оперативними даними ДКСУ за січень-червень 2023 року касові видатки державного бюджету становили 1 784,3 млрд грн, у тому числі загального фонду – 1 407,6 млрд грн, або 93,5% від розпису звітного періоду.

За перше півріччя 2023 року державний бюджет виконано з дефіцитом у сумі 476,3 млрд грн, у тому числі загальний фонд – у сумі 532,7 млрд грн, проти запланованого розписом загального фонду на січень-червень 2023 року дефіциту в сумі 931,8 млрд гривень.

Фактичні державні запозичення до загального фонду державного бюджету за січень – червень 2023 року становили 879,1 млрд грн, або 82,9 % від запланованих на цей період.

Від розміщення ОВДП на фінансування державного бюджету залучено 285,7 млрд грн, у тому числі в іноземній валюті 97,4 млрд грн (1 963,8 млн дол. США та 640,9 млн євро). При цьому, за рахунок випуску військових ОВДП залучено 130,0 млрд грн.

Із зовнішніх джерел залучено 593,4 млрд грн, зокрема:

  • 357,0 млрд грн (9,0 млрд євро) коштів ЄС макрофінансової допомоги відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між Україною та ЄС (Інструмент надання підтримки Україні на 2023 рік (макрофінансова допомога +, МФД-IX));
  • 131,4 млрд грн (2,7 млрд СПЗ) коштів МВФ у рамках чотирирічної програми розширеного фінансування EFF;
  • 64,2 млрд грн (2,4 млрд канадських доларів) позики Уряду Канади;
  • 18,3 млрд грн (500,0 млн дол. США) позики МБРР у рамках Четвертого додаткового фінансування проекту «Підтримка державних видатків для забезпечення стійкого державного управління в Україні»;
  • 16,1 млрд грн (404,3 млн євро) позики МАР у рамках проекту «Підтримка державних видатків для забезпечення стійкого держуправління в Україні»;
  • 4,8 млрд грн (132,0 млн дол. США) позики МБРР у рамках проекту «Прискорення інвестицій у сільське господарство України";
  • 1,3 млрд грн (33,4 млн євро) позики МБРР у рамках проекту «Зміцнення системи охорони здоров’я та збереження життя»;
  • 0,2 млрд грн (6,0 млн дол. США) позики МБРР у рамках проекту «Додаткове фінансування проекту Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей».

При цьому, платежі з погашення державного боргу за січень – червень 2023 року склали 246,1 млрд грн (96,6 % плану), платежі з обслуговування – 116,8 млрд грн (89,2 % плану).

Залученні кошти від розміщень ОВДП за січень – червень 2023 року дозволили повністю покрити потребу в коштах, необхідних для здійснення платежів з погашення ОВДП.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналогічний договір в публічних закупівлях

Досвід виконання аналогічних договорів — це один із критеріїв, який стає предметом спорів. Врахуйте судові рішення та рішення Антимонопольного комітету щодо аналогічних договорів, щоб уникнути типових помилок та дискримінаційних вимог
14616

Робоча група уповноваженої особи

Уся відповідальність за закупівлі лягає персонально на уповноважену особу. В уповноважених осіб виникають питання: коли можна створити робочу групу, кого може залучати уповноважена особа під час підготовки тендерної документації. З’ясуймо, що регламентує Закон.
7183

Закупівля палива та бензину: обираємо код ДК

Різні замовники користуються та обслуговують різні види транспорту, а відтак вони можуть потребувати пальне різного виду: газ, бензин, дизель. Чи можна ці види палива купувати однією процедурою закупівель чи, навпаки, різними, залежить від коду Єдиного закупівельного словника (ДК 2015) за яким будуть визначені ці предмети закупівель.
866

Єдиний закупівельний словник

Єдиний закупівельний словник — це національний класифікатор України. Тримайте напохваті автоматизований Єдиний закупівельний словник ДК 2015 з пошуком. Пояснимо — з чого складається Єдиний закупівельний словник та як ним користуватися
20699

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді