НБУ пропонує запровадити мораторій на скорочення відділень держбанків до завершення воєнного стану

В листі за підписом Голови НБУ Андрія Пишного, Національний банк України звернувся до Міністерства фінансів України та керівництва державних банків з пропозицією запровадити мораторій на скорочення мережі відділень держаних банків під час війни.
РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЗАКУПІВЕЛЬНИКА

Державні банки займають суттєву частку в банківській системі України. В період дії воєнного стану їх безперебійна робота має особливе значення для економіки та безпеки держави з огляду на велику кількість клієнтів, розгалужену мережу відділень (близько 50% всіх банківських відділень) та банкоматів (65% загальної банкоматної мережі).

Останнім часом до Національного банку надходять скарги від територіальних громад щодо скорочення присутності державних банків у регіонах через закриття відділень. Призупинення роботи окремих відділень пов’язано як із необхідністю забезпечення безпеки працівників, так і з оптимізацією витрат, ураховуючи зниження прибутковості через військову агресію з боку рф.

Окремі рішення банків державного сектору, прийняті з метою мінімізації витрат, а саме щодо значного скорочення мережі банків та персоналу, потребують детального індивідуального аналізу та, можливо, перегляду. Адже економічна ефективність від таких рішень може бути знівельована негативним соціальним ефектом та нести потенційні загрози національній безпеці України, перешкоджати нейтралізації наслідків воєнної агресії та післявоєнному відновленню економіки.

«Соціально відповідальний банкінг має стати пріоритетом для всіх фінансових установ під час війни, насамперед – для державних банків. Забезпечення максимальної доступності фінансових послуг для населення сьогодні є одним із стратегічних завдань їх діяльності. Сподіваємося також на відповідну реакцію інших системно важливих банків, адже мета забезпечення доступності банківських послуг для найширших верств населення була визначальною і під час розбудові нашої спільної банківської мережі POWER BANKING, яка надає доступ громадянам та бізнесу до банківських операцій, незважаючи на наслідки енерготерору з боку рф», – зазначив Андрій Пишний.

Тому Національний банк пропонує Міністерству фінансів розглянути можливість запровадження мораторію на припинення банками з державною часткою в капіталі діяльності відділень до завершення воєнного стану (якщо це не пов’язано з безпековими питаннями).

З метою підтримання економіки та забезпечення фінансової стабільності регіональні мережі банків державного сектору мають забезпечити безперебійне обслуговування клієнтів. Пріоритетним завданням також має залишатися якнайшвидше відновлення діяльності банків на звільнених територіях, зважаючи на необхідність та можливість забезпечення безпеки персоналу банків та їх клієнтів.

Водночас Національний банк підтримує ініціативу окремих банків щодо забезпечення доступності банківських послуг шляхом використання мобільних відділень.

Джерело: офіційний сайт НБУ

 

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля постачання теплової енергії

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
4706

Закупівля у монополіста

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
79

Пробні тести для уповноваженої особи

Редакція Експертус Держзакупівлі згрупувала для вас тести для уповноваженої особи в зручний онлайн тренажер. Просто зараз ви можете потренуватися відповідати на запитання, затверджені Міністерством в онлайн режимі
7370

Бенефіціарний власник: як перевірити учасника закупівель

Хто такий кінцевий бенефіціарний власник та як замовник має перевірити інформацію про кінцевого бенефіціарного власника учасника? Чи можна відмовити в участі у процедурі закупівлі, якщо відсутній кінцевий бенефіціарний власник? Розв’язуємо законодавчі головоломки у статті
9988

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді