Уряд дозволив закуповувати імпортне енергообладнання без урахування вимог законодавства про локалізацію

Закупівлі державою, територіальними громадами та об’єднаними територіальними громадами обладнання, необхідного для відновлення та забезпечення стабільної роботи енергосистеми не підпадатимуть під дію вимог закону «Про публічні закупівлі» про локалізацію.

Про це йдеться в постанові Кабінету Міністрів України №1261.

«На сьогодні одним з ключових завдань є забезпечення стабільної роботи енергосистеми України. Йдеться про відновлення енергомереж, що постраждали в результаті ударів держави-терориста, відбудови зруйнованих мереж на звільнених територіях Харківщини, Херсонщини тощо. А також про посилення міцності системи.

У зв’язку із дефіцитом чи відсутністю необхідних товарів вітчизняного виробництва дещо раніше було ухвалено рішення про звільнення постачання необхідного обладнання від сплати ПДВ та ввізного мита. Нинішнім рішенням ми дозволили закуповувати його також без урахування вимог законодавства про локалізацію», - зазначила Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Урядове рішення передбачає, що вимоги до локалізації, визначені пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі»  не застосовуються до товарів та послуг, операції з постачання яких в рамках боротьби з COVID-19 звільнено від оподаткування ПДВ та сплати ввізного мита згідно з Постановою № 224 від 20 березня 2020 р.

Саме змінами до постанови № 224 Уряд 9 листопада 2022 року вніс до переліку товарів, що будуть завозитись в Україну без сплати ввізного мита та ПДВ генератори, трансформатори та інше обладнання, необхідне для відновлення та забезпечення стабільної роботи енергосистеми. 

Таким чином, попри те, що це обладнання наявне в переліку Закону «Про публічні закупівлі», вимоги до локалізації на нього тимчасово не розповсюджуватимуться.

Нагадаємо, що згідно з Законом «Про публічні закупівлі» замовник може здійснювати закупівлі низки товарів лише, якщо ступінь локалізації їх виробництва дорівнює чи перевищує певний рівень (в 2022 році це 10%, в 2023 році – 15% тощо). 

Джерело: офіційний сайт КМУ

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
156

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2423

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
77

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1200

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді