Які зміни ураховувати, коли закуповуєте за Особливостями, – пояснює Мінекономіки

Мінекономіки України пояснило головні зміни, які слід врахувати замовникам з набранням чинності Особливостями.

 

Обрати ▶

Так, із 19.10.2022 та впродовж періоду дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

Мінекономіки назвало 11 головних змін, які слід врахувати замовникам

1. Нові вартісні межі для відкритих торгів

Замовники для закупівлі застосовують відкриті тори та/або е-каталог (для товару) за Особливостями, якщо вартість:

  • для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту) ≥ 100 тис. грн;
  • для послуг з поточного ремонту ≥ 200 тис. грн;
  • для робіт ≥ 1,5 млн грн.

Якщо вартість закупівлі менша, замовники закуповують:

  • в ЕСЗ відповідно до умов, які визначив адміністратор, зокрема е-каталог;
  • шляхом укладання прямих договорів з обов’язковим звітуванням в ЕСЗ про їх укладення.

2. Зменшені строки для відкритих торгів та оскарження

Строк відкритих торгів за Особливостями може становити 20 к. дн.

Строк розгляду скарги органом оскарження становить 7 р. дн. з дати, коли скаргу прийняли до розгляду. Орган оскарження може продовжити його до 12 р. дн.

3. Для закупівлі товарів в е-каталозі немає граничних вартісних значень

Якщо вартість товару становить або перевищує 100 тис. грн, то замовник в е-каталозі проводить запит ціни пропозицій постачальників.

4. Закупівлю за Особливостями включають до річного плану закупівель

Замовник проводить закупівлю:

  • на підставі наявної потреби у її здійсненні; або
  • у разі необхідності планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).

Якщо виникла додаткова потреба, яку замовник не міг передбачити на момент закупівлі за тотожним предметом закупівлі, очікувана вартість не сумується. Замовник обирає вид закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених Особливостями.

5. Учасники можуть подавати ТП у відкритих торгах з ціною, що перевищує оголошену очікувану вартість

Однак це можливо лише тоді, якщо таке право і відсоток перевищення встановлює замовник.

6.Особливості передбачають винятки, коли замовник може придбавати потрібне за прямими договорами

Якщо замовник скористався таким винятком і не застосував ЕСЗ, він розміщує в ЕСЗ:

  • звіти про такі договори;
  • інформацію про внесення змін до договорів.

7. Зміна істотних умов договору про закупівлю можлива лише у виняткових випадках

Випадки зміни істотних умов договору передбачають, зокрема, право змінювати ціну за одиницю товару у договорі пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку за умови документального підтвердження такого коливання.

8. Учасники зможуть усувати невідповідності в ТП протягом 24 год

Можливості дії механізму усунення невідповідностей, які виявив замовник під час розгляду ТП, розширили.

9. Для закупівлі товару кваліфкритерії до учасників можна не встановлювати

Якщо замовник закуповує товар, він самостійно визначає, чи встановлювати до учасника кваліфкритерії за статтею 16 Закону.

10. Відокремлені підрозділи можуть самостійно проводити закупівлю для власних потреб

Якщо замовник ухвалює рішення про окремі закупівлі відокремленого підрозділу, він окремо для відокремленого підрозділу визначає предмет закупівлі. Проте інформацію про потребу в закупівлі, яку проводить відокремлений підрозділ, вносять до річного плану замовника.

11. Замовник зобовязаний відхилити ТП учасників, повязаних із рф/рб

Джерело: лист Мінекономіки від 20.10.2022 № 3323-04/70997-06

 

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1200

Продовження договору оренди комунального майна без аукціону: правила та ризики

В умовах воєнного стану продовження договорів оренди комунального майна стає дедалі затребуваним. У статті ми розглянемо порядок такого продовження, нормативні основи та ризики, які можуть виникнути у зв’язку з цим процесом
288

Тендери: види в умовах воєнного стану

Умови воєнного стану змінили особливості проведення тендерів в публічних закупівлях. Простими словами пояснимо, які види тендерів існують в Україні та коли замовники зобов’язані оголосити тендер для закупівлі
4184

Що таке спрощена закупівля

Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
3421

Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
86549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді