Проєкт постанови ДРС щодо оптимізації функцій у сфері нагляду (контролю)

Оптимізація функцій органів влади в частині державних перевірок, нагляду (контролю) у рамках реалізації Плану Відновлення.
image74

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

Урядом країни взято курс на реалізацію Плану Відновлення України, який зокрема містить заходи щодо модернізації функцій держави.

Тож команда ДРС працює над оптимізацією функцій у сфері нагляду (контролю), розробивши проєкт постанови, яким передбачається:

  1. Скасування для контролюючих органів на період дії воєнного стану затвердження Плану перевірок на наступний рік та внесення відповідної інформації до Інспекційного порталу.
  2. Запровадження:
  • державного моніторингу позапланових заходів, які проводяться органами державного нагляду (контролю);
  • можливості реагування ДРС на порушення органами державного нагляду (контролю) умов проведення позапланових заходів.

     3. Встановлення відповідальності керівників контролюючих органів за невиконання вимог постанови, що полягає у:

  • проведенні перевірок, які підпадають під дію мораторію;
  • систематичному несвоєчасному поданні звітів (2 і більше разів);
  • неподанні звітів;
  • зазначенні у звітах недостовірної інформації чи поданні інформації в неповному обсязі.

До ДРС регулярно надходять запити від органів контролю щодо планування перевірок бізнесу на 2023 рік, оскільки щороку ними визначається перелік підприємців, які підлягають плановим перевіркам, та вноситься відповідна інформація до Порталу.

Важливо, що до процесу проведення перевірок залучено понад 900 контролюючих органів та більше 10 тисяч суб’єктів (ЦОВВ, їх територіальні органи та ОМС), які наповнюють Портал інформацією.

Враховуючи той факт, що постановою КМУ від 13.03.2022 №303 заборонено проводити планові перевірки, пропонується скасувати необхідність затвердження планів таких перевірок та внесення інформації до Порталу.

Зазначене в свою чергу дозволить оптимізувати функції і завдання, зекономить бюджетні кошти та робочий час працівників органів влади.

Більше того, існують факти порушень з боку контролюючих органів при проведенні перевірок бізнесу з підстав, не передбачених постановою.

Саме тому ДРС, як фільтр, за результатами моніторингу прийматиме рішення про необхідність перевірки контролюючого органу на відповідність дотримання вимог постанови та забезпечить персональну відповідальність посадових осіб.

Джерело: офіційний сайт ДРС

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15882

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44247

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7765

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5741

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді