НАЗК відновлює перевірки органів безпеки та оборонного сектору

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відновлює перевірки органів державної влади, державних підприємств та органів місцевого самоврядування з організації роботи із запобігання і виявлення корупції.

Найперші перевірки пройдуть в Міноборони, «УКРСПЕЦЕКСПОРТІ», ДАХК «АРТЕМ» та інших стратегічно важливих органах та підприємствах сектору оборони та безпеки.

«В умовах війни особливо важливими є прозорість та ефективність усіх процесів в оборонному секторі держави. Саме тому ми визначили цей напрям пріоритетним у нашій роботі тепер. Виявлення та швидке усунення корупційних ризиків в оборонній сфері — це запит як українців, так і міжнародних партнерів, чия підтримка особливо важлива для нас у час боротьби проти зовнішнього ворога. Це питання наближення нашої перемоги», — підкреслив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Відповідно до погодженого плану, до кінця 2022 року НАЗК перевірить:

  • Міністерство оборони України;
  • Державну компанію з експорту та імпорту продукції і послуг військового та спеціального призначення «УКРСПЕЦЕКСПОРТ»;
  • Державну акціонерну холдингову компанію «АРТЕМ»;
  • Закарпатську обласну військову адміністрацію;
  • Ужгородську міську раду;
  • Мукачівську міську раду;
  • Дочірнє підприємство державної компанії «УКРСПЕЦЕКСПОРТ» – державне госпрозрозрахункове зовнішньоторговельне підприємство «СПЕЦТЕХНОЕКСПОРТ»;
  • Дочірнє підприємство державної компанії «УКРСПЕЦЕКСПОРТ» – державне підприємство «Спеціалізована зовнішньоторговельна фірма «ПРОГРЕС»»;
  • Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій;
  • Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України;
  • Державну службу фінансового моніторингу України.

Як проходить перевірка?

НАЗК перевіряє дотримання державним органом, органом місцевого самоврядування чи підприємством вимог Закону України «Про запобігання корупції», що включає в себе:

  • ухвалення нормативно-правових актів з питань запобігання корупції, зокрема про підготовку та виконання антикорупційних програм;
  • створення та функціонування внутрішніх і регулярних каналів повідомлення про можливі факти правопорушень, захисту викривачів тощо.

Що передбачено у разі виявлення порушень вимог закону за результатами перевірки НАЗК?

За результатами перевірки НАЗК відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” може:

  • внести припис про усунення порушень законодавства, проведення службового розслідування, притягнення винної особи до встановленої законом юридичної відповідальності;
  • затвердити обґрунтований висновок щодо наявності ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення для направлення його відповідним правоохоронним органам;
  • звернутися до суду з підстав, передбачених Законом. Наприклад, у випадку порушення прав викривачів.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами.
Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія
залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку.
Зекономте на передплаті журналу "Держзакупівлі",
а також до експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі».

Обговоріть передплату з вашим менеджером:
0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Миру нам.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15896

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44271

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7770

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5745

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді