Чи можна оголошувати повторні торги одразу, коли відмінили тендер через неможливість скасувати порушення

2632
Автор
керівник консультаційної групи Експертус Держзакупівлі

Запитання

Замовник відмінив відкриті торги у зв’язку з неможливістю усунути порушення ще до закінчення строку подання пропозицій учасниками. Закон встановлює 10 днів на оскарження рішення замовника про відміну закупівлі. Коли можна оголошувати відкриті торги повторно (вже без порушень) за тим самим предметом закупівлі?

Відповідь

Законодавець не забороняє оголошувати відкриті торги одразу після відміни. Пояснимо докладніше.

Замовник відміняє відкриті торги у випадках, передбачених пунктом 50 Особливостей. А саме у разі:

  1. відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
  2. неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
  3. скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
  4. коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

Відкриті торги також можна відміняти частково (за лотом) (п. 52 Особливостей).

Інформацію про відміну відкритих торгів автоматично надсилає всім учасникам процедури закупівлі ЕСЗ в день її оприлюднення (п. 53 Особливостей).

Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, зокрема частково (за лотом) (абз. 4 п. 59 Особливостей). Після оприлюднення в ЕСЗ скарги система автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону)/не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, зокрема інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі (п. 67 Особливостей).

При цьому закупівлю відповідно до Особливостей замовник проводить на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). А заплановану закупівлю, незалежно від її вартості, включає до річного плану закупівель відповідно до статті 4 Закону № 922 (п. 14 Особливостей).

Отже, законодавство не містить положень щодо неможливості розпочати/оголосити наступну/нову закупівлю, допоки не мине період оскарження попередньої закупівлі. Тобто замовник може одразу після відміни відкритих торгів оголосити повторно відкриті торги.

Утім, замовник повинен:

  • зважати на можливість оскарження його рішення про відміну відкритих торгів потенційними учасниками;
  • розуміти подальші свої рішення відносно відміненої закупівлі у разі, якщо рішення Органу оскарження буде не на користь такого замовника.

обгрунтування очікуваної вартості

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Обгрунтовуємо відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів робіт і послуг

Замовник не просто має відмінити торги, якщо подальшої потреби в закупівлі вже немає, йому необхідно обґрунтувати своє рішення. Позиція суду доводить, що відміняти торги через відсутність подальшої потреби досить ризиковано. Що врахувати – пояснюємо у статті.
4117

Строки відкритих торгів з Особливостями

Враховуючі часті зміни до закупівельного законодавства, зорієнтуватися у строках проведення відкритих торгів буває не легко. Замовник також має вчасно оприлюднити необхідну інформацію під час проведення відкритих торгів. Наша шпаргалка допоможе визначити строки відкритих торгів з Особливостями
1650