Індекс споживчих цін у липні 2025 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
За даними Держстату, споживчі ціни в липні 2025р. порівняно з червнем 2025р. знизилися на 0,2%, із липнем 2024р. зросли на 14,1%

Індекс споживчих цін у липні 2025 року

Держстат зазначає, базова інфляція в липні 2025р. порівняно з червнем 2025р. становила 0,3%, із липнем 2024р. — 11,7%.

На споживчому ринку в липні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої знизилися на 1,1%. Найбільше на 23,9% подешевшали овочі, на 2,8% — цукор. Водночас на 1,7-0,3% зросли ціни на фрукти, яйця, макаронні вироби, м’ясо та м’ясопродукти, безалкогольні напої, сало, хліб, рибу та продукти з риби, сири, рис, продукти переробки зернових, соняшникову олію, молоко, кисломолочну продукцію.

Ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 1,8%, що пов’язано з подорожчанням тютюнових виробів на 2,6%.

Одяг і взуття подешевшали на 4,6%, зокрема, одяг — на 5,2%, взуття — на 4,0%.

Ціни на транспорт зросли на 1,6% в основному через подорожчання палива та мастил на 4,1%.

Як враховувати індекс інфляції в очікуваній вартості предмета закупівлі

Зміни споживчих цін на товари та послуги

(відсотків)

 

Липень 2025 до

Січень–липень 2025 до

червня

2025

грудня

2024

липня

2024

січня–липня 2024

Споживчі ціни

-0,2

6,3

14,1

14,3

Продукти харчування та безалкогольні напої

-1,1

9,3

22,6

19,2

Продукти харчування

-1,3

9,0

22,5

19,2

хліб і хлібопродукти

0,8

6,2

16,4

17,6

хліб

0,9

8,3

19,7

21,2

макаронні вироби

1,4

4,2

12,0

11,5

м’ясо та м’ясопродукти

1,4

17,8

24,2

14,1

риба та продукти з риби

0,6

7,2

13,7

12,8

молоко

0,3

1,6

20,3

19,7

сир і м’який сир

0,6

5,0

18,5

17,9

яйця

1,5

-15,5

82,4

41,3

масло

0,2

3,1

27,8

30,3

олія соняшникова

0,4

9,5

30,4

32,3

фрукти

1,7

60,5

52,1

30,4

овочі

-23,9

-22,8

17,5

30,2

цукор

-2,8

-0,5

-5,4

5,8

Безалкогольні напої

1,1

11,3

19,7

17,9

Алкогольні напої, тютюнові вироби

1,8

10,9

19,2

17,0

Одяг і взуття

-4,6

-4,9

-5,4

-4,4

Одяг

-5,2

-6,3

-5,5

-4,5

Взуття

-4,0

-3,2

-4,9

-4,4

 

Липень 2025 до

Січень–липень 2025 до

червня

2025

грудня

 2024

липня

2024

січня–липня 2024

Житло, вода, електроенергія, газ та інші види палива

0,1

1,5

2,4

14,2

Утримання та ремонт житла

0,2

2,9

3,8

3,6

Водопостачання

0,0

0,7

0,7

0,7

Прибирання сміття

0,0

1,9

9,3

10,1

Каналізація

0,0

0,6

0,6

0,6

Послуги з управління багатоквартирними будинками

0,6

10,9

13,5

14,6

Електроенергія

0,0

0,0

0,0

38,4

Природний газ

0,0

0,0

0,0

0,0

Гаряча вода, опалення

0,0

0,0

0,0

0,0

Предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла

-0,1

0,7

2,2

2,2

Охорона здоров’я

0,4

6,2

12,3

13,5

Фармацевтична продукція, медичні товари та обладнання

0,2

5,8

12,2

14,0

Амбулаторні послуги

1,2

8,4

15,7

15,8

Транспорт

1,6

4,6

7,1

8,1

Паливо та мастила

4,1

5,2

6,7

7,1

Транспортні послуги

0,5

8,1

12,7

13,0

залізничний пасажирський транспорт

0,4

10,1

1,4

3,6

автодорожній пасажирський транспорт

0,5

7,9

13,3

13,6

Зв’язок

-0,1

9,3

15,1

18,1

Відпочинок і культура

-0,1

-0,4

1,2

1,1

Освіта

0,1

1,2

12,1

12,1

Ресторани та готелі

1,1

8,4

15,6

14,7

Різні товари та послуги

0,8

2,2

12,5

11,7

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Як застосувати критерій оцінки вартості життєвого циклу

Вартість життєвого циклу — це не лише ціна товару, а й витрати на його використання, обслуговування та утилізацію. Вартість життєвого циклу закупівлі дає змогу закуповувати економно в довгостроковій перспективі. Пояснимо, коли варто застосовувати вартість життєвого циклу закупівлі та як її розраховувати
1652

Роз'яснення до Постанови № 710

З метою ефективного використання державних коштів, Уряд прийняв Постанову № 710, якою затвердив заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для низки замовників. У статті розглянемо, хто має дотримуватися положень Постанови № 710 та як це зробити
3837

ПДВ у публічних закупівлях

Проконсультуємо, що має знати уповноважена особа про ПДВ під час публічних закупівель. Дамо поради, як діяти під час оцінки пропозицій з ПДВ та без ПДВ, щоб не дискримінувати учасників
10465

Обгрунтування очікуваної вартості закупівлі: зразок та приклад заповнення

Законодавство не встановлює примірної форми для обгрунтування очікуваної вартості. Доможемо сформувати зразок обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та не порушити вимоги Постанови № 710
15619

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді