Захист викривачів в армії: КМУ схвалив новий законопроєкт

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
КМУ підтримав законопроєкт, який посилює захист військовослужбовців, що повідомляють про можливі корупційні правопорушення в армії

Захист викривачів в армії: КМУ схвалив новий законопроєкт

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

Ухвалення такого законопроєкту передбачене Державною антикорупційною програмою 2023-2025, а також є частиною виконання вимог Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).

Законопроєкт передбачає:

  • надання військовослужбовцям права повідомляти про можливі факти корупції або пов’язані з корупцією правопорушення до уповноважених підрозділів чи осіб, відповідальних за запобігання та виявлення корупції;
  • закріплення за військовослужбовцем можливості самостійно обирати канал повідомлення, зокрема й напряму звертатися до спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції (органів прокуратури, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро України, НАЗК).

Також законопроєкт скасовує обов’язок військовослужбовця доповідати командиру про звернення до уповноваженого підрозділу, особи або органу, відповідальних за запобігання та виявлення корупції. 

Важливо: реалізація цих законодавчих змін дозволить створити чіткі, зрозумілі та безпечні механізми повідомлення про корупцію у військових формуваннях. Водночас це стане початком створення ефективної системи захисту викривачів у секторі оборони.

Довідково

Восени 2023 року НАЗК запустило Єдиний портал повідомлень викривачів, через який громадяни можуть повідомляти про факти корупції та пов’язані з корупцією правопорушення. Створення цього антикорупційного інструменту  передбачено Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII та Державною антикорупційною програмою на 2023-2025 роки.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

image62

Статті за темою

Усі статті за темою

Порушення порядку визначення предмета закупівлі: яка відповідальність

Дотримання порядку визначення предмета закупівлі сприяє безперебійній роботі, дозволяє зберегти кошти не тільки замовника, але й кошти уповноваженої особи, адже за порушення порядку визначення предмета закупівлі настає відповідальність у вигляді штрафу. Розглянемо це у статті
7951

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12903

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17982

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
31031

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9058

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді