НАЗК назвало 10 корупційних ризиків при відбудові: як уникнути їх у проєктах і тендерах

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАЗК визначило 10 корупційних ризиків при відбудові та надало чіткі рекомендації, як уникнути зловживань у проєктах, тендерах і державному контролі виконання робіт

НАЗК назвало 10 корупційних ризиків при відбудові: як уникнути їх у проєктах і тендерах

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

НАЗК спільно з Державною аудиторською службою України, Базельським інститутом управління за підтримки Швейцарії підготували дослідження «Корупційні ризики під час будівництва, реконструкції, капітального ремонту цивільних об’єктів для відновлення України».

«Національне агентство визначає сферу відновлення як таку, що потребує особливої уваги. Ще минулого року НАЗК удосконалило свою структуру, створивши окремий підрозділ для реалізації антикорупційної політики у цій сфері. У межах дослідження наші фахівці разом з партнерами визначили найпоширеніші корупційні ризики у сфері відновлення та напрацювали рекомендації щодо їх усунення. Їх виконання дасть змогу усунути основні ризики та підвищити прозорість і ефективність проєктів відновлення», — зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.

У дослідженні визначили 10 ключових корупційних ризиків, які можуть сприяти вчиненню правопорушень на різних етапах:

  • під час відбору об’єктів для відбудови;
  • розробки проєктної документації;
  • проведення закупівлі; та
  • здійснення державного контролю виконаних робіт.

На основі проведеного аналізу фахівці розробили рекомендації стратегічного характеру щодо вдосконалення нормативно-правової бази, механізмів управління та процедур контролю.

«Ми зацікавлені в тому, щоб сфера відновлення була абсолютно прозорою, щоб кожна виділена гривня використовувалася за призначенням. Зекономити державні кошти можна лише шляхом упередження порушень. Для цього Держаудитслужба підготувала низку пропозицій щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення процесу відбудови зруйнованих об’єктів, що дозволить посилити фінансовий контроль за відновленням, оптимізувати витрати та заощадити бюджетні кошти під час будівництва», — сказала Голова ДАСУ Алла Басалаєва.

НАЗК надало пропозиції щодо внесення змін до законодавства, які передбачають:

  • уніфікацію підходів до пріоритезації проєктів;
  • цифровізацію процедур;
  • запровадження незалежного контролю;
  • встановлення чітких стандартів для всіх учасників процесу.

«Очікуємо, що результати цього аналізу будуть використані органами державної влади, органами місцевого самоврядування та міжнародними партнерами в подальшому стратегічному плануванні. Ми готові сприяти впровадженню рекомендацій і обміну кращими міжнародними практиками у сфері запобігання корупції під час відбудови», — зазначив старший радник з питань Центральної та Східної Європи Базельського інституту управління Юхані Гроссман.

У презентації дослідження взяли участь представники органів влади, місцевого самоврядування, обласних адміністрацій, НАБУ, а також міжнародні партнери та громадські організації.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
9412

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
8384

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2025 році, які строки проведення моніторингу закупівлі, особливості під час воєнного стану — у консультації
8998

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
52991

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді