НАЗК назвало 10 корупційних ризиків при відбудові: як уникнути їх у проєктах і тендерах

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАЗК визначило 10 корупційних ризиків при відбудові та надало чіткі рекомендації, як уникнути зловживань у проєктах, тендерах і державному контролі виконання робіт

НАЗК назвало 10 корупційних ризиків при відбудові: як уникнути їх у проєктах і тендерах

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

НАЗК спільно з Державною аудиторською службою України, Базельським інститутом управління за підтримки Швейцарії підготували дослідження «Корупційні ризики під час будівництва, реконструкції, капітального ремонту цивільних об’єктів для відновлення України».

«Національне агентство визначає сферу відновлення як таку, що потребує особливої уваги. Ще минулого року НАЗК удосконалило свою структуру, створивши окремий підрозділ для реалізації антикорупційної політики у цій сфері. У межах дослідження наші фахівці разом з партнерами визначили найпоширеніші корупційні ризики у сфері відновлення та напрацювали рекомендації щодо їх усунення. Їх виконання дасть змогу усунути основні ризики та підвищити прозорість і ефективність проєктів відновлення», — зазначив Голова НАЗК Віктор Павлущик.

У дослідженні визначили 10 ключових корупційних ризиків, які можуть сприяти вчиненню правопорушень на різних етапах:

  • під час відбору об’єктів для відбудови;
  • розробки проєктної документації;
  • проведення закупівлі; та
  • здійснення державного контролю виконаних робіт.

На основі проведеного аналізу фахівці розробили рекомендації стратегічного характеру щодо вдосконалення нормативно-правової бази, механізмів управління та процедур контролю.

«Ми зацікавлені в тому, щоб сфера відновлення була абсолютно прозорою, щоб кожна виділена гривня використовувалася за призначенням. Зекономити державні кошти можна лише шляхом упередження порушень. Для цього Держаудитслужба підготувала низку пропозицій щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення процесу відбудови зруйнованих об’єктів, що дозволить посилити фінансовий контроль за відновленням, оптимізувати витрати та заощадити бюджетні кошти під час будівництва», — сказала Голова ДАСУ Алла Басалаєва.

НАЗК надало пропозиції щодо внесення змін до законодавства, які передбачають:

  • уніфікацію підходів до пріоритезації проєктів;
  • цифровізацію процедур;
  • запровадження незалежного контролю;
  • встановлення чітких стандартів для всіх учасників процесу.

«Очікуємо, що результати цього аналізу будуть використані органами державної влади, органами місцевого самоврядування та міжнародними партнерами в подальшому стратегічному плануванні. Ми готові сприяти впровадженню рекомендацій і обміну кращими міжнародними практиками у сфері запобігання корупції під час відбудови», — зазначив старший радник з питань Центральної та Східної Європи Базельського інституту управління Юхані Гроссман.

У презентації дослідження взяли участь представники органів влади, місцевого самоврядування, обласних адміністрацій, НАБУ, а також міжнародні партнери та громадські організації.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29528

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8751

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
207

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18841

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді