Президент підписав Закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» від 17.06.2025 № 4496-IX

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК
Закон від 17.06.2025 № 4496-IX передбачає наступне:
- адміністративна відповідальність за недостовірне декларування наставатиме за подання неправдивих відомостей на суму 150-750 прожиткових мінімумів (454 200 грн — 2 271 000 грн). На сьогодні такий поріг встановлено на рівні від 100 — 500 (302 000 грн — 1 514 000 грн) прожиткових мінімумів;
- кримінальна відповідальність за недостовірне декларування наставатиме за подання неправдивих відомостей за частиною 1 ст. 3662 КК України на суму 750-2500 прожиткових мінімумів (2 271 000 грн — 7 570 000 грн), за частиною 2 — на суму понад 2500 прожиткових мінімумів (7 570 000 грн);
- зменшення порогового значення розміру активів, набуття яких дає підстави для притягнення до відповідальності за ст. 368-5 «Незаконне збагачення» КК України, а саме встановлення 3000 прожиткових мінімумів (9 084 000 грн);
- розширений перелік осіб, щодо яких можна подавати позови про стягнення необґрунтованих активів та щодо яких буде діяти стаття Кримінального кодексу про незаконне збагачення;
- позови про конфіскацію та стягнення в дохід держави необґрунтованих активів в рамках цивільної конфіскації за ст. 290 ЦПК пред’являтимуться при розбіжностях між їх вартістю та законними доходами від 750 прожиткових мінімумів (2 271 000 грн);
- строк зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, становитиме:
- 1 рік — для відомостей про притягнення до цивільно-правової та адміністративної відповідальності;
- до погашення або зняття судимості з особи — для відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності;
- 5 років — при застосуванні заходів кримінально-правового характеру до юридичних осіб;
- змінами до Закону «Про військовий обов'язок і військову службу» пропонується, що Збройні Сили України та інші військові формування не можуть комплектуватися особами, які обвинувачуються у скоєнні тяжкого або особливо тяжкого корупційного кримінального правопорушення та кримінальне провадження стосовно яких перебуває на стадії судового провадження.
Увага: Закон вносить важливе уточнення, що після завершення строків, визначених вище, відомості про особу в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, підлягають виключенню.
Джерело: офіційний сайт ВРУ
КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2025 році, які строки проведення моніторингу закупівлі, особливості під час воєнного стану — у консультації
Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
Дізнайтеся, за які правопорушення на уповноважену особу може чекати відповідальність