Президент підписав Закон про адаптацію автомобільних перевезень до норм ЄС

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Президент підписав Закон № 4560, який адаптує український ринок автомобільних перевезень до норм Європейського Союзу

Президент підписав Закон про адаптацію автомобільних перевезень до норм ЄС

Вебінар. Право узуфрукту після скасування ГК


Після 11 квітня визначаємо предмет закупівлі по-новому
document_icon.gif
Порівняльна таблиця змін до Порядку визначення предмета закупівлі

Ознайомитися


Закон є частиною зобов’язань України в межах євроінтеграційного курсу та відкриває нові можливості для українських перевізників у межах спільного транспортного простору з ЄС.

Нагадаємо, законопроєкт був ухвалений Верховною Радою 27 березня 2025 року.

«Цей Закон є ключовим для повноцінної інтеграції України до європейського транспортного ринку. Він дозволить нашим перевізникам працювати за тими ж правилами, що і колеги з ЄС, і підвищить якість, прозорість та безпеку надання послуг у сфері автомобільних перевезень. Дякую Президенту за підписання, а Парламенту — за підтримку. Працюємо з командою Міністерства у питанні підготовки всіх необхідних підзаконних актів», — зазначив Віцепрем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Документ імплементує ключові положення Регламенту ЄС №1071/2009 у національне законодавство. Зокрема, йдеться про встановлення єдиних стандартів до перевізників, які здійснюють:

  • міжнародні вантажні перевезення;
  • міжнародні та внутрішні пасажирські перевезення;
  • перевезення небезпечних вантажів.

Серед головних нововведень:

  1. Критерій «доброї репутації» — компанії не повинні мати за собою серйозних порушень законодавства чи судимостей, пов’язаних із транспортною діяльністю.
  2. Фінансова спроможність — для запуску бізнесу у сфері перевезень потрібно мати підтвердження фінансової стабільності (банківська гарантія або страховка).
  3. Професійна компетентність — компанії повинні мати кваліфікованих менеджерів-управителів. 

Важливо: законопроєкт дає можливість цифровізовувати послуги для перевізників на основі Єдиного комплексу інформаційних систем безпеки на транспорті. 

Закон набирає чинності через один рік з дня його офіційного опублікування. Протягом цього періоду перевізники зможуть підготуватись до оновлених вимог:

  • адаптувати документи;
  • підтвердити кваліфікацію менеджерів;
  • скористатися новими сервісами.

Джерело: офіційний сайт Мінрозвитку

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
10113

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
8599

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2025 році, які строки проведення моніторингу закупівлі, особливості під час воєнного стану — у консультації
9211

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
53781

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді