Чернігівські посадовці переплачували мільйони гривень на харчуванні для школярів

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Посадовці Управління освіти Чернігівської міської ради, керівництво місцевого комунального підприємства «Шкільне» та приватні постачальники після повномасштабного вторгнення організували схему з «освоєння» бюджетних коштів на закупівлі продуктів харчування для навчальних закладів

ДАСУ: чернігівські посадовці переплачували мільйони гривень на харчуванні для школярів

Перевірка та моніторинг закупівель

Фахівці Управління Північного офісу ДАСУ в Чернігівській області з'ясували, що під час аудиту фінансової діяльності КП, учасники оборудки заробляли на різниці занижених та завищених закупівельних цін.

Управління освіти оголошувало тендер на закупівлю послуг з харчування для дітей з такими умовами, щоб його вигравало лише підконтрольне міськраді КП «Шкільне».

Після перемоги комунальне підприємство без жодних торгів підписувало прямі договори з приватними постачальниками, які, що виявилося під час заходу контролю, були пов’язані з директором цього підприємства.

Спочатку вартість договорів визначалася з урахуванням умов, встановлених вимогами тендерної документації Управління освіти. Але після укладання їхня вартість могла зростати у декілька разів шляхом підписання додаткових угод. Наприклад, один із договорів, укладений з постачальником, з початкової суми в 712 тис. грн зріс до 3,85 млн грн.

Зростання вартості договорів призводило до того, що у КП «Шкільне» виникала серйозна заборгованість перед постачальниками. Ті, своєю чергою, зверталися до Господарського суду Чернігівської області з позовами про примусове стягнення заборгованості. З чим в суді комунальне підприємство погоджувалося.

Для того, щоб розрахуватися з кредиторами за переплачене постачання товарів, КП «Шкільне» зверталося до Чернігівської міськради про виділення коштів «на придбання основних засобів» для забезпечення свого функціонування. Виконком міськради ухвалив таке рішення і перерахував гроші на збільшення статутного капіталу КП.

Зокрема, у кінці 2022 року сума додаткових вливань у комунальне підприємство становила 7,5 млн грн. Цікаво, що вона практично дорівнювала сумі заборгованості перед постачальниками, які подали до суду, – 7 млн грн. Як встановили фахівці ДАСУ, саме ці кошти і пішли на її погашення, а не на закупівлю необхідного обладнання.

ДАСУ зауважує, що станом на кінець досліджуваного періоду (жовтень 2024 року) в обліку КП «Шкільне» знову спостерігалося накопичування кредиторської заборгованості щодо розрахунків за поставлені продукти харчування для дітей на загальну суму 9,1 млн грн.

Матеріали аудиту передані до правоохоронних органів.

Фахівці ДАСУ також ініціювали перед міською владою розірвання контрактів з керівником комунального підприємства та начальником Управління освіти Чернігівської міськради за неналежне виконання ними службових обов’язків.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
17821

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
48097

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
7076

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
7322

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9436

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді