ДАСУ виявила порушення у половині електронних закупівель

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
ДАСУ презентувала результати моніторингу закупівель на Prozorro, що здійснюються із застосуванням оновленої системи автоматичних індикаторів ризику «red flags»

ДАСУ за допомогою оновлених індикаторів ризику виявила порушення у половині електронних закупівель

Перевірка та моніторинг закупівель

Результати оприлюднили під час дистанційних зустрічей, які проводилися експертами Антикорупційної мережі для країн Східної Європи та Центральної Азії Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) в межах 5-го раунду моніторингу України, та за сферою 5 «Прозорість публічних закупівель».

Відповідно до вимог програми на підтримку політики розвитку «Основи зростання» Світового банку для України (Second Growth Foundations Development Policy Loan – DPL) через систему «red flags» повинні проходити 20% закупівель.

Отже, за чотири місяці – з листопада 2024 року до кінця лютого нинішнього – автоматичні індикатори ризику застосовувалися до кожної третьої електронної закупівлі, що моніторилися ДАСУ. Використання ризик-системи підтвердило свою ефективність: трохи більш як половина закупівель, охоплених контролем за ознакою «red flags», була проведена з порушеннями.

ДАСУ зазначає, механізм з автоматичного відбору ризикових закупівель – «red flags» – дозволяє оперативніше реагувати на потенційні порушення і зменшити ризики зловживань учасниками торгів.

ДАСУ нагадує, що автоматичні індикатори ризику були оновлені Держаудитслужбою за підтримки Світового банку та ДП «Prozorro». Удосконалена ризик-система враховує особливості здійснення публічних закупівель під час дії воєнного стану та спрямована на підвищення ефективності моніторингу закупівель, запобігання можливим порушенням замовниками.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
17521

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
47618

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
6876

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
7228

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9387

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді