Як запобігти конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації
Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК
Відповідно до п. 6 постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», рішення про преміювання міського голови ухвалює відповідна рада.
Однак деякі депутати міських рад:
- приймають рішення щодо встановлення граничного розміру щомісячної премії для міського голови (наприклад, до 200%);
- або взагалі не визначають її конкретний розмір.
На підставі таких рішень міський голова:
- самостійно ухвалює рішення про преміювання, тобто особисто оцінює свою роботу; та
- визначає, чи преміювати себе, а також який відсоток премії отримати у межах дозволеного діапазону, якщо міська рада не встановила конкретних цифр.
Запобігти такому конфлікту інтересів можна шляхом ухвалення міською радою рішення, в якому буде чітко визначено конкретний розмір щомісячного преміювання міського голови. Разом з тим сам міський голова повинен пам’ятати, що під час голосування на сесії ради щодо визначення умов своєї оплати праці необхідно дотримуватися законодавства про запобігання конфлікту інтересів.
Детальніше про конфлікт інтересів та шляхи його врегулювання можна дізнатися у Базі знань НАЗК. Приклади застосування вимог Закону «Про запобігання корупції» для міських, сільських і селищних голів – за посиланням.
Джерело: офіційний сайт НАЗК