Як запобігти конфлікту інтересів при преміюванні міських голів: рекомендації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Одним із типових порушень, які допускають міські голови, є недотримання вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів під час преміювання, зокрема визначення розміру власної премії

Як запобігти конфлікту інтересів при преміюванні міських голів

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

Відповідно до п. 6 постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», рішення про преміювання міського голови ухвалює відповідна рада.

Однак деякі депутати міських рад:

  • приймають рішення щодо встановлення граничного розміру щомісячної премії для міського голови (наприклад, до 200%);
  • або взагалі не визначають її конкретний розмір.

На підставі таких рішень міський голова:

  • самостійно ухвалює рішення про преміювання, тобто особисто оцінює свою роботу; та
  • визначає, чи преміювати себе, а також який відсоток премії отримати у межах дозволеного діапазону, якщо міська рада не встановила конкретних цифр.

Запобігти такому конфлікту інтересів можна шляхом ухвалення міською радою рішення, в якому буде чітко визначено конкретний розмір щомісячного преміювання міського голови. Разом з тим сам міський голова повинен пам’ятати, що під час голосування на сесії ради щодо визначення умов своєї оплати праці необхідно дотримуватися законодавства про запобігання конфлікту інтересів.

Детальніше про конфлікт інтересів та шляхи його врегулювання можна дізнатися у Базі знань НАЗК. Приклади застосування вимог Закону «Про запобігання корупції» для міських, сільських і селищних голів – за посиланням.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29885

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8819

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
273

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
19015

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді