Запровадили кримінальну відповідальність за неналежний стан захисних споруд

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Із 1 лютого 2025 року в Україні діє адміністративна і кримінальна відповідальність за порушення вимог утримання та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд

Запровадили кримінальну відповідальність за неналежний стан захисних споруд

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника

Адміністративну відповідальність вводять для осіб, які:

  • не забезпечили безперешкодного доступу громадян до об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту – оштрафують на суму від 1700 грн до 3400 грн;
  • порушили встановлені законодавством вимоги щодо утримання та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, через що їх не можна використовувати за призначенням – оштрафують на суму від 2500 грн до 5100 грн (ст. 175-3  Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Також передбачили кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до восьми років за:

  • порушення встановлених законодавством вимог щодо утримання та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
  • незабезпечення безперешкодного цілодобового доступу населення до об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту в разі оголошення сигналу повітряної тривоги, що призвело до заподіяння середньої тяжкості чи тяжких тілесних ушкоджень або загибелі людини (ст. 270-2 Кримінального кодексу України).

Джерело: Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо запровадження відповідальності за порушення вимог щодо утримання та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту» від 09.01.2025 № 4200-IX

додаток

image90

Статті за темою

Усі статті за темою

Порушення порядку визначення предмета закупівлі: яка відповідальність

Дотримання порядку визначення предмета закупівлі сприяє безперебійній роботі, дозволяє зберегти кошти не тільки замовника, але й кошти уповноваженої особи, адже за порушення порядку визначення предмета закупівлі настає відповідальність у вигляді штрафу. Розглянемо це у статті
7953

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12915

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
18012

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
31036

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9060

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді