Верховна Рада схвалила Закон «Про енергетичну ефективність»

Верховна Рада 21 жовтня 2021 року прийняла Закон № 4507 «Про енергетичну ефективність». Документ було розроблено з метою врегулювання на законодавчому рівні питання щодо підвищення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів в Україні.

 Верховна Рада схвалила Закон «Про енергетичну ефективність»

Прийнятий Закон встановлює правові, економічні та організаційні засади діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії.

Як має діяти замовник, щоб укласти договір про закупівлю теплової енергії

Також у Законі визначаються:

  • основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності;
  • особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності;
  • підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель;
  • засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади;
  • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівельчи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади;
  • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії;
  • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту;
  • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку;
  • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу;
  • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання;
  • основні засади здійснення енергосервісу;
  • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів;
  • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.

Законом також передбачено встановлення штрафних санкцій за порушення у сфері енергоефективності.

Зокрема, порушення операторами систем передачі та операторами систем розподілу вимог цього Закону щодо проведення оцінки потенціалу енергоефективності тягне за собою накладення штрафу на таких суб’єктів господарювання у розмірі тридцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У разі запровадження схеми зобов’язань з енергоефективності відповідно до частини четвертої статті 9 цього Закону Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, накладає на суб’єктів господарювання, яким встановлено зобов’язання щодо досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії та ліцензування яких здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг:

за недотримання зобов’язань щодо досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії у розмірі, що не перевищує 50 відсотків від встановленого показника – штраф у розмірі тридцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

за недотримання зобов’язань щодо досягнення цільового показника щорічного скорочення споживання енергії у розмірі 50 відсотків і більше від встановленого показника – штраф у розмірі шістдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Джерело: Верховна Рада України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
205

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2458

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1204

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
95

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді