Закон «Про публічні консультації»: що зміниться для громад

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Закон України «Про публічні консультації» забезпечує участь заінтересованих сторін (стейкхолдерів) у підготовці та ухваленні рішень суб’єктами владних повноважень, зокрема, органів місцевого самоврядування через подання ними пропозицій

Закон «Про публічні консультації»: що зміниться для громад

Законодавчі зміни 2025 року, що має врахувати закупівельник

Закон № 4254 від 23.10.2020:

  • визначає єдині правила проведення публічних консультацій на всіх етапах формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення через підготовку проєктів програмних документів, нормативно-правових актів  для узгодження публічних та приватних інтересів;
  • закріплює принципи проведення публічних консультацій: участі та відкритості, прозорості, доступності, підзвітності, дієвості, пропорційності;
  • передбачає обов’язковість проведення публічних консультацій, що, зокрема, включає звітування про:
  • заходи, проведені в межах публічних консультацій;
  • пропозиції, що надійшли до суб’єкта проведення публічних консультацій за результатами цих консультацій;
  • врахування або відхилення пропозицій з обґрунтуванням прийнятого рішення;
  • передбачає рівноправну участь та доступність до публічних консультацій соціально незахищених груп;
  • передбачає наявність онлайн-платформи для проведення ПК;
  • визначено особливості проведення електронних консультацій, консультацій у формі публічного обговорення та адресних консультацій;
  • встановлено строки проведення публічних консультацій;
  • передбачено порядок подання пропозицій під час проведення ПК.

Закон встановлює обов’язок проведення публічних консультацій усіма суб’єктами владних повноважень, окрім народних депутатів України:

  • народний депутат може, а не зобов’язаний проводити публічні консультації щодо законопроєкту до внесення його на розгляд Верховної Ради України;
  • для комітетів ВРУ, як і для Комітетів проведення публічних консультацій є також правом, а не обов’язком.

Вплив на місцеве самоврядування:

  • порядок організації проведення публічних консультацій органами місцевого самоврядування визначається відповідною місцевою радою;
  • законопроєкт до заінтересованих осіб – осіб, на яких вплине прийняття рішення, інших осіб, прав, свобод, інтересів чи обов’язків яких стосується рішення, – відносить також і асоціації органів місцевого самоврядування;
  • орган місцевого самоврядування зобов’язаний скласти та оприлюднити консультаційний документ, зокрема, через його розміщення   на стендах оголошень, доступних для членів територіальної громади;
  • публічні консультації органами місцевого самоврядування не проводяться менш ніж за 15 днів до початку виборчого процесу чергових, позачергових або повторних місцевих виборів та під час виборчого процесу таких виборів;
  • законопроєкт передбачає, що така форма публічних консультацій, як публічне обговорення, проводиться, обов’язково разом з електронними консультаціями, органами державної влади, якщо обговорюваний проєкт акту:
  • стосується інтересів територіальних громад, здійснення повноважень органів місцевого самоврядування;
  • стосується питань фінансування та правового статусу, надання пільг чи встановлення обмежень для асоціацій органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення;
  • визначає стратегічні цілі, пріоритети і завдання у вирішенні питань місцевого значення (зокрема у проєктах державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішеннях стосовно їх виконання);
  • публічне обговорення проводиться обов’язково органами місцевого самоврядування щодо питань:
  • делегування повноважень ОМС;
  • надання пільг, переваг окремим суб’єктам господарювання;
  • проєкту стратегічного плану розвитку територіальної громади та змін до нього;
  • символіки територіальної громади;
  • проведення публічних консультацій забезпечують структурні підрозділи або уповноважені особи суб’єктів проведення публічних консультацій, що відповідають за питання формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення, розробляють проєкти актів.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

додаток

image85

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12810

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17690

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30921

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9017

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
506

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді