ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену
Закон № 4254 від 23.10.2020:
- визначає єдині правила проведення публічних консультацій на всіх етапах формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення через підготовку проєктів програмних документів, нормативно-правових актів для узгодження публічних та приватних інтересів;
- закріплює принципи проведення публічних консультацій: участі та відкритості, прозорості, доступності, підзвітності, дієвості, пропорційності;
- передбачає обов’язковість проведення публічних консультацій, що, зокрема, включає звітування про:
- заходи, проведені в межах публічних консультацій;
- пропозиції, що надійшли до суб’єкта проведення публічних консультацій за результатами цих консультацій;
- врахування або відхилення пропозицій з обґрунтуванням прийнятого рішення;
- передбачає рівноправну участь та доступність до публічних консультацій соціально незахищених груп;
- передбачає наявність онлайн-платформи для проведення ПК;
- визначено особливості проведення електронних консультацій, консультацій у формі публічного обговорення та адресних консультацій;
- встановлено строки проведення публічних консультацій;
- передбачено порядок подання пропозицій під час проведення ПК.
Закон встановлює обов’язок проведення публічних консультацій усіма суб’єктами владних повноважень, окрім народних депутатів України:
- народний депутат може, а не зобов’язаний проводити публічні консультації щодо законопроєкту до внесення його на розгляд Верховної Ради України;
- для комітетів ВРУ, як і для Комітетів проведення публічних консультацій є також правом, а не обов’язком.
Вплив на місцеве самоврядування:
- порядок організації проведення публічних консультацій органами місцевого самоврядування визначається відповідною місцевою радою;
- законопроєкт до заінтересованих осіб – осіб, на яких вплине прийняття рішення, інших осіб, прав, свобод, інтересів чи обов’язків яких стосується рішення, – відносить також і асоціації органів місцевого самоврядування;
- орган місцевого самоврядування зобов’язаний скласти та оприлюднити консультаційний документ, зокрема, через його розміщення на стендах оголошень, доступних для членів територіальної громади;
- публічні консультації органами місцевого самоврядування не проводяться менш ніж за 15 днів до початку виборчого процесу чергових, позачергових або повторних місцевих виборів та під час виборчого процесу таких виборів;
- законопроєкт передбачає, що така форма публічних консультацій, як публічне обговорення, проводиться, обов’язково разом з електронними консультаціями, органами державної влади, якщо обговорюваний проєкт акту:
- стосується інтересів територіальних громад, здійснення повноважень органів місцевого самоврядування;
- стосується питань фінансування та правового статусу, надання пільг чи встановлення обмежень для асоціацій органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення;
- визначає стратегічні цілі, пріоритети і завдання у вирішенні питань місцевого значення (зокрема у проєктах державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішеннях стосовно їх виконання);
- публічне обговорення проводиться обов’язково органами місцевого самоврядування щодо питань:
- делегування повноважень ОМС;
- надання пільг, переваг окремим суб’єктам господарювання;
- проєкту стратегічного плану розвитку територіальної громади та змін до нього;
- символіки територіальної громади;
- проведення публічних консультацій забезпечують структурні підрозділи або уповноважені особи суб’єктів проведення публічних консультацій, що відповідають за питання формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення, розробляють проєкти актів.
Джерело: офіційний сайт Децентралізація