Перевірка та моніторинг закупівель
Як з’ясували аудитори, невдовзі після створення ліцею громада отримала з державного та місцевого бюджету майже 20 млн грн на облаштування навчального закладу. Частину цих коштів – 16,3 млн грн – були освоєні доволі швидко, за кілька місяців. Утім швидко ще не означає якісно. Поспішне виконання будівельних робіт проходило без дотримання проєкту будівництва і плану будівельних робіт (які, власне, разом з їх експертизою, не надали для перевірки). Отже, попри затверджений проєкт, заплановані роботи за договором про закупівлю виконувалися вибірково.
Такий хаос обумовив придбання непередбачених договором і непершочергових додаткових робіт без процедури закупівлі на 5,2 млн грн. Для цього чиновники вирішили «пожертвувати» облаштуванням для учнів елементами інклюзивного простору. Незабаром відділ освіти, помітивши невідповідність кошторису і технічної частини проєкту, «ініціював» коригування документації на будівельні роботи в ліцеї. Але йдучи своїм власним «експериментальним» шляхом: спочатку – роботи, потім – проєкт. Проте поправлений проєкт збільшив його кошторисну вартість до 30 млн грн.
Отже, встановлено, що відділ освіти, перевищивши повноваження, ухилився від процедури закупівель на 5,2 млн грн виконаних та 4,1 млн грн запланованих будівельних робіт після коригування проєкту. З огляду на встановлені при перевірці закупівлі незаконні витрати, матеріали про зловживання передано Держаудитслужбою до Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ