ДАСУ зафіксувала перевищення повноважень чиновників Хмельниччини під час перевірки закупівлі на реконструкцію ліцею

ДАСУ зафіксувала зловживань на 5,2 млн грн та перевищення повноважень Відділом освіти, молоді та спорту Віньковецької селищної ради під час перевірки закупівлі на реконструкцію та модернізацію місцевого ліцею.

Перевірка закупівель

Перевірка та моніторинг закупівель

Як з’ясували аудитори, невдовзі після створення ліцею громада отримала з державного та місцевого бюджету майже 20 млн грн на облаштування навчального закладу. Частину цих коштів – 16,3 млн грн – були освоєні доволі швидко, за кілька місяців. Утім швидко ще не означає якісно. Поспішне виконання будівельних робіт проходило без дотримання проєкту будівництва і плану будівельних робіт (які, власне, разом з їх експертизою, не надали для перевірки). Отже, попри затверджений проєкт, заплановані роботи за договором про закупівлю виконувалися вибірково.

Такий хаос обумовив придбання непередбачених договором і непершочергових додаткових робіт без процедури закупівлі на 5,2 млн грн. Для цього чиновники вирішили «пожертвувати» облаштуванням для учнів елементами інклюзивного простору. Незабаром відділ освіти, помітивши невідповідність кошторису і технічної частини проєкту, «ініціював» коригування документації на будівельні роботи в ліцеї. Але йдучи своїм власним «експериментальним» шляхом: спочатку – роботи, потім – проєкт. Проте поправлений проєкт збільшив його кошторисну вартість до 30 млн грн.

Отже, встановлено, що відділ освіти, перевищивши повноваження, ухилився від процедури закупівель на 5,2 млн грн виконаних та 4,1 млн грн запланованих будівельних робіт після коригування проєкту. З огляду на встановлені при перевірці закупівлі незаконні витрати, матеріали про зловживання передано Держаудитслужбою до Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5737

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6557

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9149

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді