ДАСУ зафіксувала зловживань на 5,2 млн грн та перевищення повноважень Відділом освіти, молоді та спорту Віньковецької селищної ради під час перевірки закупівлі на реконструкцію та модернізацію місцевого ліцею.
Кримінальна відповідальність за перешкоджання діяльності аудиторів
Як з’ясували аудитори, невдовзі після створення ліцею громада отримала з державного та місцевого бюджету майже 20 млн грн на облаштування навчального закладу. Частину цих коштів – 16,3 млн грн – були освоєні доволі швидко, за кілька місяців. Утім швидко ще не означає якісно. Поспішне виконання будівельних робіт проходило без дотримання проєкту будівництва і плану будівельних робіт (які, власне, разом з їх експертизою, не надали для перевірки). Отже, попри затверджений проєкт, заплановані роботи за договором про закупівлю виконувалися вибірково.
Такий хаос обумовив придбання непередбачених договором і непершочергових додаткових робіт без процедури закупівлі на 5,2 млн грн. Для цього чиновники вирішили «пожертвувати» облаштуванням для учнів елементами інклюзивного простору. Незабаром відділ освіти, помітивши невідповідність кошторису і технічної частини проєкту, «ініціював» коригування документації на будівельні роботи в ліцеї. Але йдучи своїм власним «експериментальним» шляхом: спочатку – роботи, потім – проєкт. Проте поправлений проєкт збільшив його кошторисну вартість до 30 млн грн.
Отже, встановлено, що відділ освіти, перевищивши повноваження, ухилився від процедури закупівель на 5,2 млн грн виконаних та 4,1 млн грн запланованих будівельних робіт після коригування проєкту. З огляду на встановлені при перевірці закупівлі незаконні витрати, матеріали про зловживання передано Держаудитслужбою до Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
Інколи буває так, що контрагент не виконує своїх зобов’язань за договором. Та замовник міг би цього уникнути, якби правильно підготував проект договору в тендерній документації. Тобто передбачив у ньому відповідальність сторін, якщо ті порушують умови договору. У такому разі у контрагента не виникнуло б і думки не виконати договір
Неприємних наслідків ревізій багато замовників могли б уникнути, якби керівники та посадові особи установ знали, як поводитися під час інспекційного заходу. Які види ревізій бувають, скільки вони тривають та на що звернути увагу замовникам, щоб вберегтися від шахраїв та недоброчесних перевіряльників?