АМКУ надав рекомендації НКРЕКП щодо порядку укладання договору транспортування природного газу

Антимонопольний комітет України надав рекомендації Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо врегулювання питання взаємодії між ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» та замовниками послуг з транспортування природного газу.

АМКУ надав рекомендації НКРЕКП щодо порядку укладання договору транспортування природного газу

Перевірка та моніторинг закупівель

Комітет виявив відсутність врегулювання ряду питань, які стосуються порядку укладення договору транспортування природного газу. А саме, що на нормативно-правовому рівні:

  • не регламентовано спосіб і форми подання документів, необхідних для оформлення договірних взаємовідносин, у тому числі із замовниками послуг транспортування, що знаходяться в країні, яка входить та/або не входить до Європейського Союзу;
  • не встановлено вимог щодо способів та форми надання документів (електронної або паперової), які можуть використовувати замовники послуг транспортування та оператор газотранспортної системи при укладенні договору;
  • не встановлено порядку реєстрації Оператором ГТС вхідної та вихідної кореспонденції, у тому числі заяви про укладення договору транспортування та доданих до неї документів;
  • не регулюється строк призупинення Оператором ГТС розгляду заяви про укладення договору транспортування у разі, якщо заява та додані до неї документи подані не в повному обсязі, тобто з моменту реєстрації Оператором ГТС письмового запиту чи з моменту фактичного відправлення письмового запиту до замовника послуг транспортування щодо уточнення повноти його заяви або документів.

Відсутність регламентування таких відносин взаємодії між Оператором ГТС та замовником послуг з транспортування може містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях НКРЕКП, а саме статті 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Тому Антимонопольний комітет України надав рекомендації НКРЕКП узгодити питання взаємодії замовників послуг та Оператора ГТС в частині вимог та строків надання документів при укладанні договору про транспортування газу. Рекомендації полягають у:

  • встановленні чітких вимог до способу та форми взаємодії (електронна, паперова),
  • вимог до форми документів (у тому числі електронних),
  • вимог до порядку та строків отримання та надсилання вхідної/вихідної кореспонденції,
  • письмового запиту щодо уточнення повноти заяви, зокрема можливості надсилання такого письмового запиту на електронну адресу замовника послуг транспортування у разі, якщо така заява та додані до неї документи подані не в повному обсязі.

Виконання НКРЕКП належним чином таких рекомендацій надасть замовниками послуг з транспортування природного газу можливість прогнозувати свою діяльність на території України в чітких часових рамках та поставить замовників послуг-нерезидентів, що не є членами Європейського Союзу, в рівне становище з замовниками послуг, що є членами ЄС або ж діють на території України. Ці рекомендації є обов’язкові до розгляду у 30-ти денний строк з моменту прийняття.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7753

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5737

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді