Кого виключено з переліку декларантів?

Голови та члени лікарсько-консультативних комісій (ЛКК) відтепер не є декларантами, їх виключено з переліку суб’єктів, на яких поширюється дія ЗУ «Про запобігання корупції».

Кого виключено з переліку декларантів?

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

4 травня 2024 року набув чинності відповідний Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» № 3621-IX. 

Проте, якщо голова або член ЛКК перебуває на іншій посаді, яка зумовлює належність до суб’єктів декларування, то такий посадовець має обов’язок подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон).

Голова та члени ЛКК звільняються від відповідальності за неподання/несвоєчасне подання декларацій при звільненні після 12 жовтня 2023 року та щорічних за 2023 рік. Надалі подавати декларації не потрібно.

Варто зазначити, що декларантами залишаються:

  • особовий склад штатних військово-лікарських комісій (ВЛК, пп. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону);
  • голови та члени медико-соціальних експертних комісій (МСЕК), а також голови, їхні заступники, члени та секретарі позаштатних постійно діючих військово-лікарських і лікарсько-льотних комісій (ЛЛК), які при цьому не є особами, зазначеними у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону (пп. «ґ» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону).

Такі зміни внесено до закону № 3384-ІХ про відновлення декларування, який набув чинності 12 жовтня 2023 року. 

Окрім щорічних декларацій, які потрібно подавати протягом кампанії декларування з 1 січня по 31 березня за попередній рік:

  • особам, призначеним до особового складу штатних ВЛК, слід подати декларацію кандидата на посаду за попередній рік (до призначення на посаду),
  • а особам, включеним до складу ЛКК і МСЕК, позаштатних постійно діючих ВЛК і ЛЛК, слід подати декларацію кандидата на посаду за попередній рік  протягом 10 календарних днів з дня включення до складу відповідної комісії.

Крім того, зберігається обов’язок подавати декларації при звільненні (тобто за період, не охоплений раніше поданими деклараціями), протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності (у разі звільнення з посади/виключення зі складу комісії починаючи з 12.10.2023) (ч. 2 ст. 45 Закону).

Джерело: офіційний сайт НАЗК

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15969

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44432

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7866

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5801

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді