🔥 Огляд двадцять других змін до Особливостей № 1178

Автор
головний редактор порталу «Держзакупівлі»
09.04.2024 набули чинності зміни до Особливостей, які КМУ вніс своєю постановою від 02 квітня 2024 р. № 382.

Огляд двадцять других змін до Особливостей № 1178

Вебінар. Звітуємо про виконання договорів , укладених в 2024 році

Розглянемо детальніше, які положення Особливостей № 1178 змінила постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» від 02 квітня 2024 р. № 382 (далі – Постанова № 382).

Зміни до закупівель із локалізацією 

Постановою № 382 КМУ вніс зміни у пункт 3 Особливостей № 1178. А саме у частині закупівель товарів із локалізацією.

Відтак під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим — шостим пункту 3) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X Закону № 922, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. 

У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X Закону № 922, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пункту 6-1 розділу X Закону № 922.

Зміни до терміну оприлюднення оголошення та тендерної документації

Змін також зазнав пункт 24 Особливостей. Відтепер замовник має оприлюднити оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію

  • на закупівлю товарів, послуг -  не пізніше ніж за сім днів;
  • на закупівлю робіт - не пізніше ніж за 14 днів.

Відповідних змін зазнав і пункт 34, що визначає строки подання тендерних пропозицій.

Зміни до пункту 13 Особливостей 

Змін зазнав підпункт 19 пункту 13. Відтепер замовники не зможуть закуповувати послуги, пов’язаних із створенням інструментів страхування, перестрахування та/або відшкодування збитків від воєнних ризиків торгових суден, задіяних у перевезенні українських експортних товарів, на підставі цього підпункту.

Замість цього КМУ дозволив не застосовувати торги для закупівлі послуг, пов’язаних з гарантіями, кредитами або грантами.

Зміни до підстав для відхилення 

Із пункту 47 Особливостей виключили абзац чотирнадцятий. Замість цього КМУ змінив підставу для відхилення згідно підпункту 2 пункту 45 Особливостей. У новій редакції підпункт 2 пункту 45 Особливостей:

  • «учасник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
    Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена».

Нагадаємо, що відхилення на цій підставі право замовника, а не його обов’язок.

Зміни щодо надання роз’яснень учаснику та внесення змін  до оголошення

Відтепер замовники можуть вносити зміни до оголошення про процедуру відкритих торгів на підставі пункту 54 Особливостей.

Зокрема замовник має право внести зміни до оголошення про процедуру відкриті торгі:

  • з власної ініціативи;
  • у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю;
  • за результатами звернень;
  • на підставі рішення органу оскарження.

Також КМУ уточнив, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

Зміни до закупівель ЦЗО

КМУ може прийняти рішення про обов’язкове проведення відкритих торгів та закупівель за рамковими угодами ЦЗО виключно для підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Агентства відновлення та є замовниками в розумінні Закону.

В такому рішенні КМУ може визначати:

  • перелік послуг та/або робіт (видів робіт), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою;
  • перелік замовників, в інтересах яких проведення відкритих торгів зазначеною організацією є обов’язковим.

У разі прийняття такого рішення Агентство відновлення має забезпечити фінансування діяльності ЦЗО за рахунок коштів державного бюджету або інших коштів.

Змін також зазнали й інші положення Особливостей. Ми вже готуємо нові статті про те, як проводити закупівлі з врахуванням цих змін.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке спрощена закупівля

Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
3428

Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
86630

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді