Голів та членів лікарсько-консультативних комісій виключено з переліку суб’єктів декларування

Згідно з роз’ясненням НАЗК медичні працівники – члени медико-соціальних експертних комісій, лікарсько-консультативних комісій та військово-лікарських комісій до 31 березня 2024 року зобовʼязані подати е-декларацію за 2023 рік до Єдиного державного реєстру декларацій.

Голів та членів лікарсько-консультативних комісій виключено з переліку суб’єктів декларування

Закупівлі ліків та медвиробів за Особливостями

Верховна Рада ухвалила Закон № 3384-ІХ про відновлення декларування, відповідно до якого представники перелічених категорій внесені до переліку декларантів. Рішення прийнято через високий рівень корупційних ризиків у діяльності ВЛК та МСЕК, зумовлений, у тому числі збільшенням актуальності їх роботи через воєнний стан.

Отже, декларації подають:

  • особовий склад штатних військово-лікарських комісій (ВЛК, пп. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону);
  • голови та члени лікарсько-консультативних (ЛКК) і медико-соціальних експертних комісій (МСЕК), а також голови, їхні заступники, члени та секретарі позаштатних постійно діючих військово-лікарських і лікарсько-льотних комісій (ЛЛК).

Увага! Напередодні завершення кампанії з декларування законодавці виключили лікарів ЛКК з переліку декларантів – 21 березня Верховна Рада ухвалила законопроєкт №10313, згідно з яким голів та членів лікарсько-консультативних комісій виключено з переліку суб’єктів, на яких поширюється дія Закону про запобігання корупції. Проте наразі цей Закон ще не підписаний та не набрав чинності.

Чому членам ЛКК рекомендовано подавати декларації цього року

Члени та голови ЛКК за чинним Законом про запобігання корупції все ще є суб’єктами декларування, адже законопроєкт № 10313 наразі лише готується на підпис голови Верховної Ради України і лише після цього буде переданий на підпис до Президента України. Ймовірність того, що він набуде чинності до кінця кампанії декларування, тобто до 31 березня, невелика.

Таким чином, для запобігання потрапляння до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, головам і членам ЛКК рекомендується подавати декларацію.

МОЗ звертає увагу на те, що, окрім виключення членів ЛКК з-поміж суб’єктів декларування Закону «Про запобігання корупції», у законопроєкті № 10313 передбачено пункти про те, що:

  • голови та члени лікарсько-консультативних комісій будуть звільнені від обов’язку подання декларацій лише за умови, що вони не перебувають на інших посадах, які зобов’язують їх подавати декларації;
  • голови та члени ЛКК будуть звільнені від відповідальності за несвоєчасне подання декларацій лише за умови, що вони не перебувають на інших посадах, які зобов’язують їх подавати декларації.

Зазначені норми вступлять в силу після підписання та набрання чинності законопроєкту № 10313.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15850

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44226

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7750

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5731

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді