Що передбачатиме нова система нагляду за законністю рішень органів місцевого самоврядування

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Роз'яснення щодо основних положень доопрацьованої редакції законопроєкту про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та інших законодавчих актів, які стосуються реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні.

Що передбачатиме нова система нагляду за законністю рішень органів місцевого самоврядування

Законодавчі зміни 2025 року, що має врахувати закупівельник

Законопроєкт № 4298 встановлює адміністративний нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування у відповідності до Європейської хартії місцевого самоврядування.

«Прийняття законопроєкту № 4298 має вирішальне значення для закріплення результатів децентралізаційної реформи, а відтак і закріплення в національному законодавстві демократичних стандартів Ради Європи та Європейського Союзу, що є надзвичайно важливим на шляху України до ЄС та виконання заходів Плану України на 2024 – 2027 роки. Цивілізований адміністративний нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування присутній у всіх країнах ЄС і має бути впроваджений в Україні – це зокрема передбачено в рамках плану Ukrainian Facility. Самі громади також зацікавлені у регламентованому та чітко визначеному законодавством нагляді, який не загрожуватиме правам місцевого самоврядування. Також законопроєкт пропонує новий механізм відбору та призначення на посади керівництва місцевих державних адміністрацій. Це системні зміни для формування більш демократичного та прозорого інституту представництва держави на місцях», – зазначив Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, території та інфраструктури Олександр Кубраков.

Ключовими положення законопроєкту є створення правових основ для функціонування місцевих державних адміністрацій префектурного типу до внесення змін в Конституцію України. Повноваження і завдання місцевих державних адміністрацій чітко розподілені за ключовими напрямками:

  • координація територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
  • забезпечення законності в діяльності органів і посадових осіб місцевого самоврядування;
  • виконання галузевих повноважень та окремих повноважень органів місцевого самоврядування.

Також головам МДА та їх заступникам надається статус державних службовців, що передбачає підвищення вимог до претендентів на ці посади, таких як:

  • наявність досвіду та стажу;
  • знання законодавства тощо.

У разі прийняття законопроєкту, термін повноважень голів обласних та районних державних адміністрацій становитиме до 5 років в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці.

Також нова система нагляду за законністю рішень ОМС передбачає, що в разі виявлення невідповідності таких рішень Конституції та/або законам України, місцева державна адміністрація пропонуватиме ОМС усунути таку невідповідність впродовж 30 робочих днів. А у разі неусунення порушення, МДА будуть звертатися до суду з позовом про скасування такого рішення. 

Джерело: офіційний сайт Мінінфраструктури

додаток

image66

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12813

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17693

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30930

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9017

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
509

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді