Вебінар. Звітуємо про виконання договорів , укладених в 2024 році
«Торік ми отримали 22 інклюзивних автобуси від міжнародних партнерів, ще 15 закупили територіальні громади самостійно. А в переддень Нового року я з великим задоволенням передав новенькі автобуси для 28 закладів загальної середньої освіти», – зауважив начальник Житомирської ОВА Віталій Бунечко.
У 2023 році на закупівлю шкільних автобусів спрямували майже 92 мільйони гривень: держава виділила 47 мільйонів гривень та понад 45 мільйонів гривень виділили громади. За ці кошти вдалося придбати 462 автобуси, з них – 51 спеціально обладнаний для перевезення маломобільних груп населення.
Щодо поточної ситуації:
- 6256 – загальна кількість шкільних автобусів в Україні, зокрема спеціальних;
- 269 – кількість спеціальних автобусів для перевезення дітей на кріслах колісних;
- 134 – кількість спеціальних автобусів в опорних ЗЗСО;
- 1912 – додаткова потреба на 2024 рік;
- 192 – додаткова потреба у спеціальних автобусах для перевезення дітей на кріслах колісних.
Щоб усі діти на рівних умовах могли відвідувати школи очно, навчатися та спілкуватися з однолітками, державна і обласна влади спільно з громадами працюють для відновлення шкільного автопарку.
Коштом субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та коштами місцевих бюджетів на основі співфінансування в 2024 році заплановано придбати 541 автобус. З цих транспортних засобів – 88 спеціально обладнаних.
За словами заступниці міністра освіти і науки України Євгенії Смірнової, забезпечення інклюзивними автобусами є важливим для створення безбар’єрного середовища для людей з інвалідністю. Завдяки такому автотранспорту діставатися до шкіл і садочків зможуть також і діти з маломобільних груп населення, а це насамперед – про відкритий доступ до освіти.
Закупівля автобусів відбувається в межах флагманського проєкту «Освіта для всіх», який реалізується Міністерством освіти і науки України на виконання Стратегії створення безбарʼєрного простору в Україні, яка ініційована першою леді Оленою Зеленською.
Джерело: офіційний сайт МОН