7 грудня 2023 року Антимонопольний комітет України схвалив звіт за результатами громадського обговорення та прийняв розпорядження про затвердження Порядку проведення перевірки суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями.

Моніторинг закупівель 2024
Порядок розроблено відповідно до Законів України «Про Антимонопольний комітет України», «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про захист економічної конкуренції» з метою здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, у т. ч. законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Проєкт акта передбачає затвердження порядку проведення перевірки Комітетом, його територіальними відділеннями:
- суб’єктів господарювання;
- об’єднань;
- органів влади;
- органів місцевого самоврядування;
- органів адміністративно-господарського управління та контролю.
Порядок забезпечує прозорі, чіткі умови та підстави проведення перевірки Комітетом, його територіальними відділеннями.
Порядком проведення перевірки визначаються, зокрема:
- загальні засади проведення перевірки Комітетом, його територіальними відділеннями;
- послідовність дій Комітету, його територіальних відділень під час проведення перевірки;
- права та обов’язки Комісії з проведення перевірки, порядок її утворення;
- права та обов’язки об’єкта перевірки;
- строки проведення перевірки;
- час проведення перевірки;
- етапи проведення перевірки;
- порядок проведення: огляд, опломбування (опечатування);
- копіювання та/або одержання копій документів, інших носіїв інформації;
- вилучення доказів або накладення арешту;
- порядок оформлення результатів перевірки.
Після затвердження Порядок проведення перевірки підлягає державній реєстрації та офіційному оприлюдненню.
Джерело: офіційний сайт АМКУ
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі