Схвалено проєкт Порядку визначення штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції

21 листопада 2023 року Антимонопольним комітетом України схвалено проєкт розпорядження «Про затвердження Порядку визначення розміру штрафу, що накладається за порушення законодавства про захист економічної конкуренції».

Проєкт Порядку визначення штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції

Калькулятор заборгованості та штрафів

Проєкт розроблено відповідно до ч. 8 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та з урахуванням ч. 5 ст. 255 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

До цього часу підходи органів Антимонопольного комітету до визначення розміру штрафу було сформульовано в Рекомендаційних роз’ясненнях АМКУ від 9 серпня 2016 р. № 39-рр «Щодо застосування положень частин другої, п’ятої та шостої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», частин першої та другої статті 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Однак, цей документ мав лише рекомендаційний характер, не був нормативно-правовим актом, недотримання його положень не могло бути підставою для оскарження рішень органів Антимонопольного комітету про накладення штрафів у певному розмірі в суді.

Крім того, з урахуванням нагромадженої практики, визначені в Рекомендаційних роз’ясненнях підходи потребували вдосконалення та більш глибокої гармонізації з положеннями Керівних принципів Європейської комісії щодо способу встановлення штрафів, які накладаються згідно зі статтею 23(2)(а) Регламенту № 1/2003 (2006/С 210/02).

Розроблений проєкт Порядку спрямований на встановлення прозорих і чітких підстав і механізмів визначення розміру штрафу, які ґрунтуються на підходах Організації економічного співробітництва та розвитку і Європейської Комісії.

Проєктом Порядку, зокрема, визначаються:

  • загальні засади визначення розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
  • етапи визначення розміру штрафу;
  • підходи до визначення базового розміру штрафу на основі економічних показників;
  • обтяжуючі та пом’якшуючі обставини, відповідно до яких корегується базовий розмір штрафу;
  • інші обставини, що впливають на розмір штрафу;
  • механізми встановлення граничного розміру штрафу.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15851

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44226

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7752

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5734

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді