Схвалено проєкт Порядку визначення штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції

21 листопада 2023 року Антимонопольним комітетом України схвалено проєкт розпорядження «Про затвердження Порядку визначення розміру штрафу, що накладається за порушення законодавства про захист економічної конкуренції».

Проєкт Порядку визначення штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції

Калькулятор заборгованості та штрафів

Проєкт розроблено відповідно до ч. 8 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та з урахуванням ч. 5 ст. 255 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

До цього часу підходи органів Антимонопольного комітету до визначення розміру штрафу було сформульовано в Рекомендаційних роз’ясненнях АМКУ від 9 серпня 2016 р. № 39-рр «Щодо застосування положень частин другої, п’ятої та шостої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», частин першої та другої статті 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Однак, цей документ мав лише рекомендаційний характер, не був нормативно-правовим актом, недотримання його положень не могло бути підставою для оскарження рішень органів Антимонопольного комітету про накладення штрафів у певному розмірі в суді.

Крім того, з урахуванням нагромадженої практики, визначені в Рекомендаційних роз’ясненнях підходи потребували вдосконалення та більш глибокої гармонізації з положеннями Керівних принципів Європейської комісії щодо способу встановлення штрафів, які накладаються згідно зі статтею 23(2)(а) Регламенту № 1/2003 (2006/С 210/02).

Розроблений проєкт Порядку спрямований на встановлення прозорих і чітких підстав і механізмів визначення розміру штрафу, які ґрунтуються на підходах Організації економічного співробітництва та розвитку і Європейської Комісії.

Проєктом Порядку, зокрема, визначаються:

  • загальні засади визначення розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
  • етапи визначення розміру штрафу;
  • підходи до визначення базового розміру штрафу на основі економічних показників;
  • обтяжуючі та пом’якшуючі обставини, відповідно до яких корегується базовий розмір штрафу;
  • інші обставини, що впливають на розмір штрафу;
  • механізми встановлення граничного розміру штрафу.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
4215

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
9820

Що варто знати про нецільове використання бюджетних коштів

За нецільове використання бюджетних коштів, можуть не тільки оштрафувати, а й притягнути до кримінальної відповідальності! Дізнайтеся все про цей важливий аспект і вбережіть себе від неприємностей. Розберемо свіжу судову практику
13356

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді