Що планують змінити у закупівлях колісних транспортних засобів

Міністерство економіки України оприлюднило проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів».

Що планують змінити у закупівлях колісних транспортних засобів

Порядок визначення предмета закупівлі: алгоритм для замовника

Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою КМУ від 02.08.2022 № 861, для включення колісних транспортних засобів до переліку товарів, які відповідають ступеню локалізації, визначеному у п.п. 1 п. 61 розд. X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), визначено вимогу для виробників наявність сертифіката відповідності або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу, у якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.

Неможливість надання сертифікату відповідності на товар, що раніше не вироблявся (спеціалізовані вантажні автомобілі, автовишки, нові моделі автомобілів та автобусів, що тільки надійшли у виробництво) створює перешкоди для участі вітчизняних виробників, товари яких відповідають вимогам Закону щодо ступеню локалізації, до участі у процедурі публічних закупівель, оскільки на момент об’явлення тендеру на закупівлю товар закупівлі ще не розроблено та не виготовлено і тому для нього неможливо отримати вказаний сертифікат. 

Тож, проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів» пропонує вилучити вимогу щодо наявності у сертифікаті ідентифікаційного номеру (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні.

Проєкт постанови розроблено з метою розширення можливостей виробникам колісних транспортних засобів подавати до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації, нові товари, що раніше не вироблялися в Україні, зокрема: спеціалізовані вантажні автомобілі, автовишки, нові моделі автомобілів та автобусів та тільки надійшли у виробництво і не мають ще сертифіката відповідності або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу. 

Станом на 03.10.2023 до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації включено 5111 найменувань товарів з відповідним ступенем локалізації у розмірі 15% і більше. В Україні, згідно оперативних даних Федерації роботодавців України, у 2023 році діючих суб’єктів підприємництва, які є виробниками товарів, визначених у Законі, на які поширюється вимога щодо ступеня локалізації при публічних закупівлях, та які потенційно можуть подати заявки для включення до Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації налічується близько 65.

Для підтвердження рівня локалізації виробництва в Україні колісного транспортного засобу пропонується використовувати сертифікат типу транспортного засобу або обладнання.

Проєктом постанови передбачається внести зміни до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, зокрема для виробників колісних транспортних засобів, в частині визначення переліку документів, що підтверджують ступінь локалізації виробництва. Наряду  із сертифікатами відповідності надається можливість використовувати сертифікат типу транспортного засобу або обладнання.

Зміни, що вносяться до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів:

  • абзац шостий пункту 5 викласти в такій редакції:
  • «виробники колісних транспортних засобів мають сертифікат типу транспортного засобу або обладнання чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.»;
  • пункт 131 викласти в такій редакції:
  • «131. Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання  учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
    Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу транспортного засобу або обладнання чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу транспортного засобу або обладнання чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.».

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
211

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2466

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
101

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1204

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді