Що планують змінити у закупівлях колісних транспортних засобів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство економіки України оприлюднило проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів».

Що планують змінити у закупівлях колісних транспортних засобів

Порядок визначення предмета закупівлі: алгоритм для замовника

Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою КМУ від 02.08.2022 № 861, для включення колісних транспортних засобів до переліку товарів, які відповідають ступеню локалізації, визначеному у п.п. 1 п. 61 розд. X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), визначено вимогу для виробників наявність сертифіката відповідності або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу, у якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.

Неможливість надання сертифікату відповідності на товар, що раніше не вироблявся (спеціалізовані вантажні автомобілі, автовишки, нові моделі автомобілів та автобусів, що тільки надійшли у виробництво) створює перешкоди для участі вітчизняних виробників, товари яких відповідають вимогам Закону щодо ступеню локалізації, до участі у процедурі публічних закупівель, оскільки на момент об’явлення тендеру на закупівлю товар закупівлі ще не розроблено та не виготовлено і тому для нього неможливо отримати вказаний сертифікат. 

Тож, проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів» пропонує вилучити вимогу щодо наявності у сертифікаті ідентифікаційного номеру (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні.

Проєкт постанови розроблено з метою розширення можливостей виробникам колісних транспортних засобів подавати до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації, нові товари, що раніше не вироблялися в Україні, зокрема: спеціалізовані вантажні автомобілі, автовишки, нові моделі автомобілів та автобусів та тільки надійшли у виробництво і не мають ще сертифіката відповідності або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу. 

Станом на 03.10.2023 до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації включено 5111 найменувань товарів з відповідним ступенем локалізації у розмірі 15% і більше. В Україні, згідно оперативних даних Федерації роботодавців України, у 2023 році діючих суб’єктів підприємництва, які є виробниками товарів, визначених у Законі, на які поширюється вимога щодо ступеня локалізації при публічних закупівлях, та які потенційно можуть подати заявки для включення до Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації налічується близько 65.

Для підтвердження рівня локалізації виробництва в Україні колісного транспортного засобу пропонується використовувати сертифікат типу транспортного засобу або обладнання.

Проєктом постанови передбачається внести зміни до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, зокрема для виробників колісних транспортних засобів, в частині визначення переліку документів, що підтверджують ступінь локалізації виробництва. Наряду  із сертифікатами відповідності надається можливість використовувати сертифікат типу транспортного засобу або обладнання.

Зміни, що вносяться до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів:

  • абзац шостий пункту 5 викласти в такій редакції:
  • «виробники колісних транспортних засобів мають сертифікат типу транспортного засобу або обладнання чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.»;
  • пункт 131 викласти в такій редакції:
  • «131. Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання  учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
    Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу транспортного засобу або обладнання чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу транспортного засобу або обладнання чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні.».

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
41076

Канцтовари: обираємо код ДК для закупівлі

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Проте, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберегтися від хибних дій, дізнайтеся, як оприлюднювати закупівлю канцтоварів
6155

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
4317

Укладаємо прямий договір з монополістом

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
6290

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді