Мінфін не підтримав скасування і продовження строку подання інформації про бенефіціарів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство Фінансів надало свій експертний висновок на проект закону №5807 «Про внесення змін до деяких законів України щодо зазначення та подання відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності юридичної особи», який був зареєстрований у Верховній Раді 20.07.2021 року.

ФАХІВЕЦЬ З ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ — 2022

Мінфін не підтримав скасування і продовження строку подання інформації про бенефіціарів

Згідно висновкам Мінфіну, запропоновані зміни у законопроекті не відповідають міжнародним стандартам у сфері протидії відмиванню коштів, а його прийняття може нести певні ризики для надання Україні коштів в рамках макрофінансової допомоги Європейським Союзом або зменшення їх надходжень.

Зокрема, в законопроекті запропоновані такі зміни:

  • Скасування подання інформації для фізичних осіб: …У разі, якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є кінцевими бенефіціарними власниками такої юридичної особи, інформація про її кінцевого бенефіціарного власника не зазначається…;
  • Продовження строку подання інформації з 3-х місяців до одного року: …Юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності цим Законом, подають державному реєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника в обсязі, визначеному цим Законом, та структуру власності протягом одного року з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності...

Тому виходячи з вищевикладеного, Мінфін, в експертному висновку, за підписом Першого заступника Міністра фінансів України Дениса Улютина, надав наступні зауваження:

  • реалізація запропонованої законопроектом норми не дозволить контролюючим органам на практиці відмежувати юридичних осіб, які в порушення законодавчих вимог не бажають розкривати інформацію про свого кінцевого бенефіціарного власника, від юридичних осіб, у яких усі засновники є кінцевими бенефіціарними власниками, притягувати винних осіб до відповідальності за подання недостовірної інформації до єдиного державного реєстру та позбавить компетентні органи необхідної їм інформації про кінцевого бенефіціарного власника;
  • запропоновані законопроектом зміни не узгоджуються з міжнародними стандартами у сфері протидії відмиванню коштів, а його прийняття несе ризики для виділення Україні коштів в рамках макрофінансової допомоги ЄС та відповідно може негативно вплинути на подальші рішення міжнародних партнерів щодо виділення фінансової підтримки Україні;
  • реалізація положень законопроекту може призвести до зменшення надходжень державного бюджету від міжнародних фінансових організацій та ЄС залежно від практики застосування даної законодавчої ініціативи, а оцінити вплив законопроекту на показники бюджету неможливо через відсутність розрахунків.

Загалом Мінфіном не підтримав законопроект у даній редакції.

Джерело: Експертний висновок Міністерства фінансів України до законопроекту згідно зі статтею 27 Бюджетного кодексу України

Мінфін не підтримав скасування і продовження строку подання інформації про бенефіціарів
ВАСИЛЬ ЛУЦИКюрист, Київ
Замовник сам перевіряє інформацію про кінцевих бенефіціарних власників учасника тендера. Чому, де та як таку інформацію треба перевіряти?

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
41091

Канцтовари: обираємо код ДК для закупівлі

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Проте, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберегтися від хибних дій, дізнайтеся, як оприлюднювати закупівлю канцтоварів
6163

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
4335

Укладаємо прямий договір з монополістом

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
6299

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді