Мінвідновлення розпочинає проєкт, спрямований на посилення прозорості і підзвітності органів місцевого самоврядування та запобігання корупції у громадах. У його рамках буде відбуватися навчання антикорупційних уповноважених громад.
Отримайте безплатний доступ на цілу добу Першим кроком для реалізації проєкту стало опитування серед антикорупційних уповноважених 170 міських рад щодо їх професійних компетенцій. Опитування, проведене за підтримки Програми розвитку ООН, буде використане у плануванні навчання уповноважених.
«Професійна робота антикорупційних уповноважених міських рад є важливою складовою в ефективному використанні ресурсів місцевого самоврядування. Спроможність громад забезпечити ефективну антикорупційну політику та прозорість своєї діяльності – це одне із завдань уповноважених, над рівнем навичок і знань яких ми будемо працювати. Для цього, зокрема, на базі Міністерства вже створюємо навчальний план», – наголосив заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.
Дані проведеного опитування свідчать, що 56% уповноважених міських рад поєднують свою посаду з іншими посадами. Така ситуація може впливати на якість та ефективність виконання обов’язків.
Окрім цього, 14% уповноважених не проходили жодного навчання на антикорупційну тематику. Майже 60% опитуваних вказали, що тема «Врегулювання конфлікту інтересів у працівників ОМС та депутатів» – найбільш потрібна для роботи уповноважених.
Довідково
Для пілотного проєкту щодо оцінки антикорупційної системи були відібрані міські громади Луцька, Хмельницького та Калуша. За результатами його реалізації будуть розроблені/оновлені антикорупційні програми територіальних громад. У подальшому цей досвід масштабується на інші громади для розробки типових антикорупційних програм.
Джерело: офіційний сайт Мінвідновлення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі