Уряд ухвалив технічні зміни, які були необхідні для старту процесу великої приватизації через систему Прозорро.Продажі. Внесено зміни до постанови КМУ від 10.05.2018 № 433 «Про затвердження Порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу обʼєктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків та визначення адміністратора електронної торгової системи», зокрема:
- визначено механізм авторизації електронного майданчика та організації проведення електронних аукціонів з продажу обʼєктів великої приватизації;
- встановлено додаткові вимоги оператору електронного майданчика для організації проведення електронних аукціонів з продажу обʼєктів великої приватизації;
- визначено розмір плати за тестування, що вноситься оператором електронного майданчика, та розмір плати на розвиток електронної торгової системи у разі визнання електронного аукціону для продажу обʼєктів приватизації таким, що не відбувся;
- позбавлено покупця, який надав попередню згоду на очікування, права на відмову від такої згоди та звернення щодо повернення йому гарантійного внеску.
Також усунено технічні неузгодженості в постанові КМУ від 10.05.2018 № 432 «Про затвердження Порядку проведення електронних аукціонів для продажу обʼєктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу».
Затверджені Урядом зміни визначають технічні вимоги до електронних маркетплейсів, які матимуть право працювати з великою приватизацією. Загалом на сьогодні в системі Прозорро.Продажі таких маркетплейсів акредитовано понад 40, однак працювати з великою приватизацією зможуть лише ті з них, які будуть відповідати цим відповідним вимогам.
Також зміни, які прийняв Уряд, мають вдосконалити проведення онлайн-торгів з малої приватизації, щоб зменшити кількість недоброчесних учасників, які зривають аукціони з продажів держмайна. Зокрема, учасник електронного аукціону, який зайняв друге місце за підсумками торгів, не матиме права відмовитися від очікування рішення щодо першого переможця.
У випадку, якщо недоброчесні учасники торгів, які посіли перше або друге місця відмовлятимуться від сплати суми за актив, державний бюджет отримуватиме гарантійні внески обох учасників – майже 40% від стартової ціни обʼєкта.
Довідково
Всі об’єкти приватизації діляться на об’єкти малої та великої приватизації. До об’єктів малої приватизації належать єдині майнові комплекси державних підприємств та пакети акцій, об’єкти незавершеного будівництва та соціально-культурного призначення, окреме рухоме та нерухоме майно, вартість яких не вище 250 млн грн. Якщо вартість вища – це об’єкти великої приватизації.
Всі об’єкти продаються виключно через аукціони Прозорро.Продажі, що побудовані на принципах повної прозорості – весь процес продажу відбувається публічно і відкрито для повного уникнення корупції.
За пʼять років впровадження реформи малої приватизації Україна заробила від продажу державного та комунального майна через онлайн-аукціони Прозорро.Продажі майже 14 млрд гривень до бюджетів різних рівнів, з яких майже 3 млрд гривень — після повномасштабного вторгнення.
Джерело: офіційний сайт Мінекономіки, Telegram-канал Тараса Мельничука