Увага! АМКУ штрафує за неподання інформації

Антимонопольний комітет України наголошує суб’єктам господарювання на необхідності неухильного дотримання вимог конкурентного законодавства, зокрема, вчасного і повного виконання вимог АМКУ щодо подання інформації у встановлений строк
Отримайте безплатний доступ на цілу добу
  1. 2 червня 2023 року Тимчасова адміністративна колегія Антимонопольного комітету оштрафувала ТОВ «АЄПЕЙ» на 637 544 грн за неподання інформації на вимогу державного уповноваженого Комітету.

    Антимонопольний комітет України здійснював контроль за дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання з питань надання послуг із зарядки електромобілів на електрозарядних станціях. З метою повного, всебічного й об’єктивного здійснення цього контролю, на адресу ТОВ «АЄПЕЙ» було направлено вимогу державного уповноваженого Комітету про надання інформації. У ній товариству запропоновано у 15-денний строк з дня отримання вимоги надати Комітету інформацію, пояснення та копії документів. Зазначених даних ТОВ «АЄПЕЙ» у встановлений державним уповноваженим строк Комітету не було надано. Також товариство у зазначений строк не зверталось до Комітету з листом про неможливість надання відповіді на вимогу та/або клопотанням щодо продовження терміну надання такої відповіді.

    Водночас ТОВ «АЄПЕЙ» у відповідь на подання про попередні висновки у справі не надало пояснення й не висловило до його змісту заперечень чи зауважень.

    Тож за результатами розгляду справи № 128-26.13/192-21 дії товариства з обмеженою відповідальністю «АЄПЕЙ» кваліфіковано як порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації Антимонопольному комітету України на вимогу державного уповноваженого Антимонопольного комітету України у встановлений ним строк.

  2. 2 червня 2023 року ТОВ «ЙЕ Енергія» було оштрафовано Антимонопольним комітетом України на 36 171 120 грн за подання інформації в неповному обсязі на вимогу Голови Антимонопольного комітету України – державного уповноваженого у встановлений ним строк.

    В листопаді 2022 року, під час проведення досліджень на предмет наявності в діях операторів газорозподільчих мереж (ГРМ) ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що полягали у заниженні даних протягом листопада 2020 року та травня 2022 року про остаточні прогнозовані обсяги відборів/споживання споживачів, пов’язаних газопостачальних компаній, що не вимірюються щодобово, на підставі яких здійснюється попередня алокація, до обсягів реальних подач природного газу пов’язаних газопостачальних компаній в газотранспортну систему, Комітетом на адресу ТОВ «ЙЕ Енергія» було направлено вимогу, в якій від товариства вимагалося протягом 10 днів з дня отримання вимоги надати Комітету необхідну інформацію.

    ТОВ «ЙЕ Енергія» на зазначену вимогу у встановлений строк надало інформацію в неповному обсязі, у зв’язку з чим було розпочато справу № 128-26.13/79-22.

    За результатами розгляду справи вищезазначені дії ТОВ «ЙЕ Енергія» було кваліфіковано як порушення, передбачене пунктом 14 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» - подання інформації в неповному обсязі на вимогу державного уповноваженого АМКУ у встановлений ним строк.

  3. 2 червня 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «Галузеве підприємство «Промсервіс» було оштрафоване Антимонопольним комітетом України на загальну суму у 4 440 000 гривень за вчинення двох порушень, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», а саме - неподання інформації Антимонопольному комітету України на вимоги державного уповноваженого АМКУ від 23.08.2022 № 128-26.13/01-1477е та від 24.10.2022 № 128-26.13/01-2659е.

    В рамках розгляду Комітетом справи № 128-26.13/4-22 (відкрито за ознаками вчинення ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг» порушення, передбаченого частиною першою статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку оптової реалізації (постачання) природного газу), ТОВ «ГП «Промсервіс» було надіслано вимогу голови АМКУ – державного уповноваженого від 23.08.2022 № 128-26.13/01-1477е про надання інформації, якою зобов’язано в 15-денний строк із дня її отримання надати Комітету необхідні дані та належним чином завірені копії документів. У встановлений строк ТОВ «ГП Промсервіс» відповіді Комітету не надало.

    Для отримання необхідної інформації та встановлення причин неподання інформації на першу вимогу, голова АМКУ – державний уповноважений спрямувала підприємству другу вимогу (від 24.10.2022 № 128-26.13/01-2659е). Відповідь на неї товариство було зобов’язане надати в 5-денний строк із дня отримання. Однак і цього разу у встановлений строк інформацію та документи не було спрямовано до Комітету.

    Оскільки обґрунтованих клопотань про подовження строку для надання інформації на вимоги чи з поясненням причин, які унеможливили надання запитуваної інформації у визначений строк до Комітету від товариства не надходило, розпорядженням Голови АМКУ – державного уповноваженого було розпочато розгляд справи № 128-26.13/86-22, результатом якої стало накладення штрафу.

Задля уникнення подібних санкцій Комітет наголошує суб’єктам господарювання на необхідності неухильного дотримання вимог конкурентного законодавства, зокрема, вчасного і повного виконання вимог АМКУ щодо подання інформації у встановлений строк! 

Джерело: офіційний сайт АМКУ

Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

 

 

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44231

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7752

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5736

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді