МОЗ розглянуло стратегії створення органу держконтролю в сфері обігу лікарських засобів та іншої медичної продукції

Новим Законом України «Про лікарські засоби» передбачено створення органу державного контролю (ОДК) – центрального органу виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері створення, допуску на ринок, контролю якості, безпеки та ефективності лікарських засобів

Більшість статей зазначеного закону вводяться в дію через 30 місяців після завершення воєнного стану.

Однак, вже зараз ведеться попередня робота для того, аби вчасно запустити роботу об’єднаного контрольного органу. На черговій апаратній нараді Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко заслухав директора ДП «Державний експертний центр МОЗ України» Михайла Бабенка та голову Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками Романа Ісаєнка щодо їх бачення стратегії створення нового органу державного контролю в сфері обігу лікарських засобів та іншої медичної продукції. 

Створення єдиного національного регуляторного органу відповідає рекомендаціям ЄС та ВООЗ і є ще одним кроком на шляху приведення системи обігу ліків в Україні до законодавства ЄС. Це дозволить, серед іншого, прискорити прийняття рішень щодо обігу лікарських засобів та медичних виробів, а, отже, підвищити їх доступність для громадян.

На розгляд присутніх було представлено кілька варіантів створення нового органу державного контролю, обговорені переваги та недоліки кожного з них. Найбільш раціональним наразі видається запуск на базі Держлікслужби, зважаючи на те, що вона, відповідно до своїх функцій, є найбільш профільним центральним органом виконавчої влади. Це своєю чергою дозволить забезпечити планомірну передачу функцій новоствореному регуляторному органу без ризику виникнення регуляторного дисбалансу або вакууму під час перехідного періоду, оскільки більшість функцій, які буде покладено на ОДК, вже виконуються Держлікслужбою.

Крім цього, загальноприйнята європейська модель передбачає, що державне регулювання здійснюється в одному уповноваженому органі, аналогічному Держлікслужбі, структура та організація діяльності якого відповідає структурі національних регуляторних органів переважної більшості європейських країн. Держлікслужба вже має мережу лабораторій та територіальні органи в областях України та в м. Києві, функціонування яких передбачено новою редакцією Закону України «Про лікарські засоби». Також вона є членом або співпрацює практично з усіма профільними та/чи іноземними організаціями, пов’язаними з обігом ліків та системою охорони здоров’я загалом.

Також учасники наради обговорили дорожню карту створення єдиного регуляторного органу із зазначенням основних етапів, можливих ризиків та варіантів реагування на них.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7230

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5341

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11205

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді