Місцевій владі заборонять купувати автобуси з двигунами внутрішнього згоряння

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Верховна Рада України 24 лютого 2023 року прийняла Закон щодо розвитку зарядної інфраструктури для електричних транспортних засобів.

Верховна Рада України 24 лютого 2023 року прийняла у другому читанні та в цілому проєкт Закону про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів, (реєстр. №8172).

Голова Комітету з питань енергетики та ЖКП Андрій Герус повідомляє, що Закон надає стимули для розвитку мережі зарядної інфраструктури, що в результаті призведе до зростання кількості електромобілів і електробусів на дорогах та зменшить кількість «брудного» транспорту.

Законом передбачено:

  • спрощені земельні вимоги щодо розміщення електрозарядних станцій;
  • спрощення і здешевлення приєднання автозарядок до електромереж (без плати за потужність при приєднанні до кінця 2024р);
  • передбачає можливість встановлення автозарядних станцій для ОСББ в межах існуючої потужності;
  • передбачається пільгове (без плати за потужність) приєднання до мереж НЕК «Укренерго» energy storage до кінця 2024 року.

Також законопроєкт запроваджує обмеження на закупівлю і експлуатацію автобусів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), що використовуються у сфері громадського транспорту. З 2036 року діятиме повна заборона на експлуатацію автобусів з ДВЗ (крім водневих і метанових). При цьому місцева влада матиме право коригувати термін запровадження таких обмежень.

Із 2026 року року здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах матимуть право виключно електробуси та/або автобуси, що працюють на газу або оснащені водневим паливним елементом.

Очікується, що вже в 2030 році у великих містах близько 25% громадського транспорту становитимуть електробуси та автобуси, які  працюють на водні або газу, а у 2033 році — 50%.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Ніна Абаімова експерт з публічних закупівель, консультант, Київ
Скористайтеся підказками з оприлюднення інформації про оборонні закупівлі. Окрема шпаргалка на кожен вид закупівлі зорієнтує: що, в який строк, на підставі яких норм публікувати в ЕСЗ. У пригоді стане й застереження щодо винятків

 

 

 

 

 

додаток

image26

Статті за темою

Усі статті за темою

Враховуємо вимоги локалізації закупівлі

Локалізація в публічних закупівлях в умовах війни набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті — про умови локалізації виробництва у 2025 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
14104

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 1 млн. гривень
94731

Національний перелік відходів

Якщо у закупівлях виникають питання щодо класифікації відходів — відкривайте Національний перелік. Він допоможе правильно визначити предмет закупівлі, вимоги до учасників і умови утилізації
76

Як укладати додаткову угоду у разі збільшення ціни на електроенергію

Укладати додаткові угоди, якщо збільшилася ціна на ринку електроенергії слід з дотриманням певних правил. Інакше є ризик пійматися на гачок недоброчесного постачальника, який закидає вас допками та довідками про зміну ціни на ринку
7929

Акт пошкодження майна: зразок

У статті розглянемо, як скласти акт про пошкодження майна, зразок якого встановлює постанова КМУ від 19.04.2022 № 473, а також чим відрізняються акт про зруйноване житло та документи, якими оформлюють зруйноване майно підприємства. Ви зможете завантажити акт обстеження пошкодженого майна та адаптувати його під свою ситуацію
317

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді