Місцевій владі заборонять купувати автобуси з двигунами внутрішнього згоряння

Верховна Рада України 24 лютого 2023 року прийняла Закон щодо розвитку зарядної інфраструктури для електричних транспортних засобів.
РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ

Верховна Рада України 24 лютого 2023 року прийняла у другому читанні та в цілому проєкт Закону про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів, (реєстр. №8172).

Голова Комітету з питань енергетики та ЖКП Андрій Герус повідомляє, що Закон надає стимули для розвитку мережі зарядної інфраструктури, що в результаті призведе до зростання кількості електромобілів і електробусів на дорогах та зменшить кількість «брудного» транспорту.

Законом передбачено:

  • спрощені земельні вимоги щодо розміщення електрозарядних станцій;
  • спрощення і здешевлення приєднання автозарядок до електромереж (без плати за потужність при приєднанні до кінця 2024р);
  • передбачає можливість встановлення автозарядних станцій для ОСББ в межах існуючої потужності;
  • передбачається пільгове (без плати за потужність) приєднання до мереж НЕК «Укренерго» energy storage до кінця 2024 року.

Також законопроєкт запроваджує обмеження на закупівлю і експлуатацію автобусів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), що використовуються у сфері громадського транспорту. З 2036 року діятиме повна заборона на експлуатацію автобусів з ДВЗ (крім водневих і метанових). При цьому місцева влада матиме право коригувати термін запровадження таких обмежень.

Із 2026 року року здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах матимуть право виключно електробуси та/або автобуси, що працюють на газу або оснащені водневим паливним елементом.

Очікується, що вже в 2030 році у великих містах близько 25% громадського транспорту становитимуть електробуси та автобуси, які  працюють на водні або газу, а у 2033 році — 50%.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

 

 

 

 

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
175

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2428

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
79

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1201

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді